علما و روحانیون پیشگامان احیای موقوفات هستند
کد خبر: 4045736
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

علما و روحانیون پیشگامان احیای موقوفات هستند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان به نقش ویژه علما در احیای موقوفات اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از موقوفات در گلستان توسط علمای بزرگ این خطه از جمله آیت‌الله علوی گرگانی، آیت‌الله میبدی و آیت‌الله طاهری(ره) تنفیذ شده است و این نشاندهنده این است علما و روحانیون پیشگامان احیای موقوفات بودند.

حجت الاسلام سلیمانی فرد مدیر کل اوقاف گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت الاسلام روح‌الله سلیمانی فرد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان در اجتماع بزرگ روحانیون در بزرگداشت آیت‌الله علوی گرگانی(ره) که امروز ۱۰ فروردین در امامزاده عبدالله (ع) برگزار شد، گفت: علما و اماکن مقدسه، تکایا نمادهای دینداری مردم بوده والحمدالله استان گلستان از این مواهب ارزشمند بهره‌مند هستند.

مدیر کل اوقاف گلستان با بیان اینکه ۳۳ درصد اماکن مذهبی استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی وقف و احیا شده است، تصریح کرد: موقوفات زیادی در سطح استان وجود دارد که بخش زیادی از آن در دوران انقلاب اسلامی به ثبت رسیده و از نظر تعداد رقبات استان گلستان رتبه پنجم را در کشور دارد.

حجت‌الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه علما اهتمام ویژه‌ای به احیا موقوفات داشته‌اند، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از موقوفات در گلستان توسط علمای بزرگ این خطه از جمله آیت‌الله علوی گرگانی، آیت‌الله میبدی و آیت‌الله طاهری(ره) تنفیذ شده است و این نشاندهنده این است علما و روحانیون پیشگامان احیای موقوفات بودند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد موقوفات با کارکرد های مذهبی و اجتماعی احیا شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۵۰ تا ۱۰۰ وقف جدید با نیازهای روز جامعه داشتیم که امیدواریم بتوانیم با یاری علما وقف های زیادی را در تحقق شعار امسال در زمینه اشتغال و ازدواج جوانان و ایجاد تحول دانش بنیان داشته باشیم‌.
حجت‌الاسلام سلیمانی فرد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند واقفان به دنبال رفع فقر و محرومیت از جامعه باشند و امیدوارم با همت و همدلی بتوانیم گام بلندی در راستای اهداف واقفان و تحقق فرامین معظم له برداریم.

انتهای پیام
captcha