مهم‌ترین راهکار ایمنی‌بخشی عمومی برابر کرونا
کد خبر: 4045723
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

مهم‌ترین راهکار ایمنی‌بخشی عمومی برابر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با دعوت از مردم استان فارس برای دریافت دُز سوم واکسن، مهم‌ترین راهکار ایمنی بخشی عمومی در برابر کرونا، در شرایط کنونی را تکمیل برنامه واکسیناسیون عنوان کرد.

سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 10 فروردین در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا از عموم مردم استان فارس جهت دریافت دز سوم واکسن کرونا دعوت و مهم‌ترین راهکار ایمنی بخشی عمومی در برابر کرونا، در شرایط کنونی را تکمیل برنامه واکسیناسیون عنوان کرد.

وی با اشاره به مشاهدات عمومی در سطح جامعه که گویای کاهش قابل توجه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، این را خطری جدی برای شیوع دوباره کرونا دانست.

حسینی، سهل‌انگاری در زمینه پایبندی به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران را زمینه‌ساز تهدید جدی سلامت خود و دیگران عنوان کرد و از خانواده‌ها خواست تا نسبت به حفظ سلامت اعضای خانواده در برابر این بیماری توجه جدی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آمارهای روزانه کرونا و قربانیان این بیماری به عنوان خطری در کمین تمامی افراد جامعه اشاره کرد که لزوم توجه به اصول پیشگیرانه و رعایت شیوه‌نامه‌ها را ضروری می‌سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان دستاوردهای ملی ایران در دوران کرونا طی بیش از دو سال گذشته در زمینه مدیریت بیماری و اجرای برنامه واکسیناسیون، این موفقیت‌ها را شایسته تقدیر خواند و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، ایران در زمینه آمارهای واکسیناسیون، از موقعیت خوبی در دنیا برخوردار بوده و این امر گویای کوشش فراوان و توانمندی بالای مجموعه سلامت است.

بررسی آخرین یافته‌های علمی کشور در زمینه ویروس کرونا و تولید واکسن، همچنین دستاوردهای پژوهشی در این حوزه از دیگر محورهای نشست امروز این ستاد بود که مورد بررسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به بررسی وضعیت اشغال تخت بیماران کرونا در مراکز درمانی استان، آخرین آمارهای واکسیناسیون در استان، میزان نمونه‌گیری‌های تشخیصی و درصد نتایج مثبت، وضعیت سلامت بیماران بخش‌های ویژه کرونا در استان و علت‌های جان باختن مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر پرداخته و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

ارائه گزارش‌های مربوط به آخرین اقدامات کارگروه‌های ستاد دانشگاهی کرونا، ارائه توضیحاتی در خصوص بازگشایی مدارس به صورت حضوری، وضعیت اپیدمیولوژیک استان در زمینه کرونا، روند پیشبرد دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در حیطه این بیماری، میزان مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان و وضعیت اشغال تخت و سلامت بیماران کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، دیگر محور نشست امروز این ستاد دانشگاهی بود.

انتهای پیام
captcha