بهره‌‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری کردستان برای رونق اقتصادی
کد خبر: 4045504
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

بهره‌‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری کردستان برای رونق اقتصادی

استاندار کردستان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای در اختیار، آینده‌ای روشن در انتظار صنعت گردشگری کردستان قرار دارد لذا ضرورت دارد از ظرفیت‌های گردشگری کردستان در جهت رونق اقتصادی استان بهره‌گیری شود.

بازدید از سه عمارت شاخص کردستان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان امروز، 9 فروردین‌ماه در بازدید از سه عمارت شاخص خانه کُرد، موزه سنندج و عمارت خسروآباد به بیان توانمندی‌های کردستان در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کردستان وجود اماکن تاریخی، طبیعت بکر و صنایع دستی است که باید از این ظرفیت در جهت رونق اقتصادی استان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بی‌گمان گردشگری مهم‌ترین حوزه بخش خدمات است که می‌تواند اشتغال و درآمد قابل توجهی را عاید استان کند، افزود: با در نظر گرفتن مجموع توانمندی‌ها کردستان می‌تواند قطب مطرح گردشگری در منطقه و کشور باشد.

استاندار کردستان برگزاری جشن‌های نوروزی و اجرای برنامه‌های متنوع و شاد در ایام نوروز برای گردشگران را در راستای شناساندن و معرفی استان برشمرد و بیان کرد: با اقدامات انجام شده و استقبال گرم هموطنان از سفر به کردستان تا حدود زیادی اهداف پیش‌بینی شده محقق شده است و تلاش خواهیم کرد در سال آینده برنامه‌ریزی‌های گسترده‌تری در این راستا صورت گیرد.

وی ادامه داد: با عزم راسخی که در مدیران دولت سیزدهم وجود دارد و همکاری و ایجاد فضا برای فعالیت بخش خصوصی می‌توان اطمینان داد که آینده روشنی در انتظار صنعت گردشگری کردستان است.

زارعی کوشا افزود: هدف اصلی مدیریت استان این است که کردستان فرهنگی با همه ظرفیت‌هایش در سطح ملی و جهانی به مردم معرفی شود و مطمئنا در سالیان آینده شاهد شکوفایی همه جانبه استان خواهیم بود.

وی ضمن بازدید از خانه کُرد، عمارت خسروآباد و موزه سنندج علاوه بر گفتگو با مردم و مسافران از نزدیک در جریان نحو خدمت رسانی به گردشگران و اجرای برنامه‌های نوروزی در این اماکن تاریخی قرار گرفت.

نوروزگاه‌ها؛ ظرفیتی برای معرفی کردستان

یعقوب گویلیان، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در ادامه این بازدید نوروزگاه‌ها را ظرفیتی بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کردستان دانست و اظهار کرد: خوشبختانه در این نوروزگاه‌ها علاوه بر معرفی آداب و رسوم نوروزی استان، ظرفیت‌های گردشگری، صنایع‌دستی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به‌خوبی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی افزود: لازمه توجه به دو حوزه گردشگری و صنایع‌‌دستی استان، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان کردستان است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، با اشاره به اینکه استان ما با توجه به تنوع بالای تولیدات صنایع‌دستی می‌تواند به رونق روز افزون تولید، بازاریابی و عرضه آن شتاب بخشد، بیان کرد: در استان هماهنگی خوبی را بین دستگاه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر شاهد هستیم که حضور این حجم از مسافر مرهون تلاش و همدلی همگانی است.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با ازسرگیری سفرهای گردشگران پس از دوسال وقفه، شاهد رونق گردشگری و همچنین فروش صنایع‌دستی باشیم.

گفتنی است؛ در جریان این بازدیدها اقشار مختلف مردم به‌ویژه شماری از مسافران نوروزی با استاندار کردستان به گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام
captcha