بازدید روزانه ۴۰ هزار نفر از اماکن گردشگری قزوین در نوروز ۱۴۰۱
کد خبر: 4045492
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

بازدید روزانه ۴۰ هزار نفر از اماکن گردشگری قزوین در نوروز ۱۴۰۱

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین با بیان اینکه در این مدت ۴۰ هزار نفر در استان اقامت داشتند، گفت: از ۲۶ اسفندماه تا روز هفتم فروردین، ۲۳۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان قزوین بازدید کرده‌اند و در حال حاضر روزانه ۴۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته‌ایم.

اماکن گردشگری قزوین موزه چهلستون

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین، علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، تصریح کرد: استان قزوین که دروازه ورود به غرب و شمال غرب کشور است آمادگی خود را برای اسکان و پذیرش مسافران اعلام کرده است، پیش‌بینی می‌شود با بهتر شدن آب و هوا شاهد افزایش ورود گردشگران به استان قزوین باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد: از ۲۶ اسفندماه تا روز هفتم فروردین، ۲۳۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان قزوین بازدید کرده‌اند و در حال حاضر روزانه ۴۰ هزار نفر بازدید داشتیم، همچنین در این مدت ۴۰ هزار نفر در استان اقامت داشتند.

وی با اشاره به آمار اقامت در روز ششم فروردین در استان قزوین، خاطرنشان کرد: ۴۳۴۷ نفر در این روز در استان قزوین اقامت داشتند که از این تعداد هزار نفر معادل ۲۳ درصد در هتل‌ها، ۴۴ نفر معادل یک درصد در اقامتگاه‌های سنتی، در مجتمع‌های گردشگری ۷۲ نفر معادل ۱/۶۶ درصد، ۵۸۵ نفر در مهمانپذیرها معادل ۱۳/۴۶ درصد، در هتل آپارتمان‌ها ۵۰۰ نفر معادل ۱۱/۵ درصد، در اقامتگاه‌های بومگردی ۲۲۰ نفر معادل ۵ درصد، در خانه مسافر ۷۷۱ نفر معادل ۲۰ درصد، در اقامت‌گاه‌های موقت ۴۵۵ نفر معادل ۱۰ درصد، در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش ۵۲۳ نفر معادل ۱۲ درصد و سایر مسافران در دیگر مراکز اقامتی مانند مهمان‌خانه‌های ادارات دولتی اقامت داشتند.

خزائلی بیان کرد: ضریب اشغال فضاهای اقامتی استان قزوین در ایام نوروز ۸۷ درصد است، با توجه به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی نگران هستیم که آیا می‌توانیم مسافران جدید را اسکان دهیم، در همین راستا از آموزش‌وپرورش و اوقاف درخواست همکاری داریم که در صورت نیاز فضای لازم برای اسکان مسافران را فراهم آورند.

وی در ادامه با اشاره به بازدیدهای نوروزی و نظارت بر اصناف خاطرنشان کرد: ۷۰۰ بازدید صورت گرفته است که در میان ۱۲ بازدید منجر به تشویق و ۲ واحد تعطیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: با توجه به آغاز موج دوم مسافرت‌ها یکی از نگرانی‌های اصلی ما سوخت است، چرا که در گذشته و پیش از کرونا در محور الموت با کمبود سوخت در جایگاه‌ها روبه‌رو شدیم و از سوخت‌های پرتابل شرکت نفت استفاده کردیم، در این خصوص باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از موارد مورد توجه نان و مواد غذایی است، در شهرهای جنوبی شاهد ازدحام در نانوایی‌ها بودیم بنابراین ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که با کمبود نان روبه‌رو نشویم، همچنین با ورود حجمی از گردشگر به استان مسئله زباله مطرح است و باید نظافت شهر مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد، در طول مسیر و راه‌ها اغلب زباله‌های زیادی تولید می‌شود که لازم است به سرعت جمع‌آوری شود.

خزائلی تصریح کرد: در خصوص بهداشت و نظافت چند عکس از انباشت زباله در قزوین در فضای مجازی منتشر شده است، در اماکنی مانند دولتخانه و سعدالسلطنه که روزانه بیش از ۱۰ هزار بازدید داریم جمع آوری زباله باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، حجم مسافران در سعدالسلطنه به قدری زیاد است که گاهی محبور به بستن در هستیم، از مدیریت شهری می‌خواهم که جمع‌آوری زباله در این اماکن را حداقل دو نوبت افزایش دهد، همچنین از فرمانداران تقاضا داریم به مجتمع‌های بین‌راهی توجه ویژه داشته باشم و نظافت این مراکز را تحت نظارت خود قرار دهند.

وی بیان کرد: بیشترین مشکل ما در حوزه راه در بخش الموت شرقی است، در هفته اول میزان گردشگر در این منطقه صفر بود اما به محض بهتر شدن آب و هوا تعداد مسافران افزایش یافته است، مسیر اصلی این منطقه آسفالت و خوب است اما در مسیرهای فرعی با مشکل روبه‌رو هستیم، همچنین ممکن است به علت سفر به این منطقه شاهد افزایش ترافیک در اتوبان باشیم.

انتهای پیام
captcha