استفاده از ظرفیت نخبگان تحولگرا در مسیر پیشرفت قزوین
کد خبر: 4045485
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

استفاده از ظرفیت نخبگان تحولگرا در مسیر پیشرفت قزوین

استاندار قزوین گفت: در روزهای نخست ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق شعار سال آغاز شده است، بستری فراهم می‌شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگانی که دارای ایده‌های تحول‌گرا هستند در همه حوزه‌ها بتوانند در مسیر تعالی اقتصادی و پیشبرد اهداف تولیدی در استان نقش‌آفرینی جدی داشته باشند.

اعلایی استاندار قزوین

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، ضمن اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: یکی از مخاطبان اصلی مقام معظم رهبری در حوزه به‌کارگیری شرکت‌ها و مجموعه دانش‌بنیان در بحث کشاورزی، استان قزوین است.

وی افزود: مقام معظم رهبری تأکید کردند که مناطقی که دشت‌های حاصلخیز هستند و می‌توانند در حوزه کشاورزی تأثیر قابل‌توجهی را داشته باشند در حوزه دانش‌بنیان ورود پیدا کنند قطعاً یکی از این مناطق استان قزوین است و لازم است در این حوزه برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار قزوین تأکید کرد: در روزهای نخست سال این برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده است، بستری را فراهم خواهیم کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگانی که دارای ایده‌های تحول‌گرا هستند در همه حوزه‌ها ازجمله صنعت، خدمات و کشاورزی به‌ویژه آب و محیط زیست که دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در استان هستند بتوانند در مسیر تعالی اقتصادی و پیشبرد اهداف تولیدی در استان نقش‌آفرینی جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نقشه راه نقش‌آفرینی این مجموعه‌ها در سطح استان در حال تدوین است، در حال حاضر استان قزوین حجم بالایی از منابع آب را صرف تولیدات کشاورزی می‌کند، بهره‌برداری مناسب در حوزه منابع آب و زمین می‌تواند حجم تولید را در بخش کشاورزی افزایش دهد که این امر نیازمند برنامه‌های دانش‌بنیان است.

اعلایی یادآور شد: در حوزه‌های دیگر مانند تنظیم بازار، کنترل بازار، کنترل و توزیع کالاهای یارانه‌ای از قبیل نان و اقلام مصرفی، صنایع تولید دامپروری مانند مرغداری‌ها با توجه به حجم بالای مصرف واحدهای تولیدی استان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان ورود پیدا کنند، بخشی از اطلاعات در این حوزه منتشر شده است؛ هم‌اکنون در حال طراحی روندهای دانش‌بنیان برای نظام‌های کنترلی در خصوص کالاهای پرمصرف در سطح استان هستیم که به صورت پایلوت و نمونه‌ای در کشور انجام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: رشد اقتصاد به معنای رشد اشتغال است، هر چقدر که بتوانیم فرصت را برای رشد اقتصادی فراهم کنیم و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان را افزایش دهیم به تبع آن حضور مجموعه‌هایی که به ارتقا تولید کمک می‌کنند بیشتر و ظرفیت اشتغال افزایش پیدا می‌کند.

استاندار قزوین بیان کرد: برای توسعه اشتغال به حمایت از صنایع کوچک و متوسط بیشتر نیاز داریم، در مسیر توزیع امکانات حمایتی و تسهیلات بانکی در کنار نقش آفرینی در رشد اقتصادی فاکتور اشتغال را نیز مدنظر است و تلاش بر این است که از صنایع کوچک و متوسط برای ارتقای اشتغال حمایت ویژه‌تری داشته باشیم.

وی یادآور شد: استان قزوین در حوزه اشتغال از وضعیت مناسب‌تری نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است و دغدغه ما اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که باید برنامه‌ریزی کنیم، این امر با حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان تطبیق دارد چراکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند شرکت‌های دانش‌بنیان را تشکیل دهند و تطبیق این‌ها کمک می‌کند تا شرایط اشتغال بهتری نسبت به سایر استان‌ها در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha