لزوم توجه به رهیافت‌های رسانه‌ای فعالیت‌های قرآنی در سال جدید
کد خبر: 4045215
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

لزوم توجه به رهیافت‌های رسانه‌ای فعالیت‌های قرآنی در سال جدید

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آسیب مهم در عرصه فعالیت‌های قرآنی تعدد دستگاه‌هاست که موجب موازی‌کاری می‌شود، اظهار کرد: نشست‌های هماهنگی فعالان قرآنی می‌تواند سازنده باشد اما باید به خروجی مورد نظر رسیده و رهیافتی برای فعالان داشته باشد.

فرشید جعفری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیفرشید جعفری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: جامعه قرآنی از مردم و برای مردم است و جامعه باید قاریان قرآن را در کنار خود و از خود بداند. 

وی افزود: جامعه قرآنی باید این توانمندی را در اختیار جامعه قرار دهند و جامعه به این باور برسد که نیاز جامعه قرآنی دیده شدن و در کنار مردمی بودن است؛ نباید از یاد ببریم فعال قرآنی گاهی به دلیل برخی از مسائل می‌ترسد در جامعه حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه محتواهای خلاقانه می‌تواند در عرصه نخبگان و معرفی نخبگان ارائه شود، افزود: باید چهره‌های سرشناس استان در تعامل با چهره‌های قرآنی صحنه‌هایی را خلق کرده و با یکدیگر جمع شوند تا اعتمادسازی لازم صورت گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: ظرفیت قطره چکانی در اختیار مخاطبان صدا و سیما قرار می‌گیرد؛ حال آنکه خراسان‌جنوبی ظرفیت این امر را دارد اما صدا و سیما هم نقش خود را در برنامه سازی قرآنی آن چنان که باید ایفا نمی‌کند.

جعفری با بیان اینکه آسیب بعدی تعدد دستگاه‌هاست که موجب موازی‌کاری می‌شود، افزود: نشست‌های هماهنگی فعالان قرآنی می‌تواند سازنده باشد اما باید به خروجی مورد نظر رسیده و رهیافتی برای فعالان داشته باشد.

وی بیان کرد: حتی گاهی در برنامه‌سازی از ظرفیت‌های قرآنی روستاها بهره نبرده‌ایم و به اصطلاح رسانه قرآنی نبوده‌ایم؛ فضای مجازی رقیبی قدرتمند در آموزش و پرورش است که باید از  این ظرفیت جهت خلاقیت‌سازی بهره برد.

جعفری یادآور شد: امیدواریم در سال جدید رهیافت‌های مناسبی باتوجه به راهکارهای جدید برای رسانه‌ای کردن فعالیت‌های قرآنی در استان تدبیر و به کار برده شود.

انتهای پیام
captcha