جمع‌آوری و ثبت خاطرات مردم گیلان از آیت‌الله رودباری
کد خبر: 4045133
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

جمع‌آوری و ثبت خاطرات مردم گیلان از آیت‌الله رودباری

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان از فراخوان جمع‌آوری خاطرات مردمی از آیت‌الله رودباری خبر داد و گفت: خاطرات جمع‌آوری شده از این عالم ربانی، به‌صورت کتاب و همچنین برخی از آن‌ها به‌صورت مستند تصویری ثبت خواهد شد.

ثبت خاطرات مردم گیلان از آیت الله رودباری

حجت‌الاسلام مجتبی پوریوسفی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مرحوم سیدمجتبی رودباری، بیان کرد: در راستای مسئله تاریخ شفاهی، بسیار ارزشمند است که شخصیت‌ها و ارزش‌های خاصی که در هویت‌سازی استان‌ها نقش دارند را بیشتر شناخته و معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: معمولا افرادی که حول محور یک شخصیت برجسته هستند، کرامات و خاطراتی از ایشان دیده‌اند که جایی بیان نمی‌شود و به تاریخ سپرده می‌شود. در همین استان شخصیت‌های بزرگی داشتیم که پس از گذشت چندین سال از وفاتشان، به فراموشی سپرده شدند چون خاطرات آنان ثبت و ضبط نشده بود و از شنیدن آن کرامات محروم شدیم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به شخصیت مردمی آیت‌الله رودباری، گفت: اطمینان داریم که طلاب و بازاریان بسیاری با این شخصیت برجسته مأنوس بوده و حرف برای گفتن دارند. به همین علت در گام اول فرخوان جمع‌آوری خاطرات مردمی از آیت‌الله رودباری منتشر شد تا موجی ایجاد شده و مردم از شروع انجام چنین کاری از سوی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان آگاهی یابند.

وی بیان کرد: در این طرح، عموم مردم می‌توانند خاطرات خود از آیت‌الله رودباری را به‌صورت مکتوب یا صوت به شماره 09917115202 ارسال کنند. خاطرات بررسی و دسته‌بندی خواهد شد و برخی از خاطرات ناب و خاص با حضور راوی خاطره در منزل آیت‌الله و یا مسجد صفی تصویربرداری شده و در نهایت مستند تصویری نیز تولید خواهد شد. موارد مکتوب نیز ان‌شالله ویراستاری شده و به‌صورت یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

پوریوسفی به کلامی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند ما به دنبال آوینی‌هایی هستیم که روایت کنند خوبی‌های میان این ملت را، اشاره کرد و گفت: در همین راستا به دنبال روایت‌های مردمی از شخصیت ممتاز آیت‌الله رودباری هستیم. این فرآیند حدود 40 روز به طول خواهد انجامید و عزیزان می‌توانند در این مدت از طریق پیامک، تلفن و فضای مجازی جهت بیان خاطرات خود با جبهه فرهنگی در ارتباط باشند.

انتهای پیام
captcha