شناسایی 513192 بیمار کرونایی در فارس
کد خبر: 4045114
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

شناسایی 513192 بیمار کرونایی در فارس

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۵۱۳ هزار و ۱۹۲ بیمار کووید۱۹ در فارس شناسایی شده‌اند.

آمار کرونا، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه، ششم فروردین اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۹۶ هزار و ۷۶۵ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۱۸ هزار و ۷۴۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۶۷۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۳ هزار و ۱۹۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۶۹ هزار و ۹۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۵ هزار و ۵۵۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۷۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته هم‌اکنون ۳۱۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته، پنج مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت شده است و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۹۷۷ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۰۹ هزار و ۵۴۶ هم‌استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته است که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۸۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۹۴ هزار و ۶۰۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۸۵ هزار و ۸۰۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۸۷۵ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.»

انتهای پیام
captcha