نقش تولید مبتنی بر علوم دانش‌بنیان در ایجاد اشتغال مولد
کد خبر: 4044960
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
امام جمعه اراک بیان کرد:

نقش تولید مبتنی بر علوم دانش‌بنیان در ایجاد اشتغال مولد

خطیب جمعه اراک اظهار کرد: تولیدی که مبتنی بر علم، دانش و علوم دانش‌بنیان باشد علاوه بر درآمدزایی پایدار، گردش مالی و ارزش افزوده نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مولد و سالم دارد.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، خطیب جمعه اراک، امروز، 5 فروردین در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته اراک که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، ضرورت توجه به تقوای الهی و عمل به فرامین الهی را توصیه کرد و افزود: پیشه کردن تقوای الهی زمینه‌ساز عدالت اجتماعی، تأمین‌کننده سعادت دنیا و توشه آخرت است.

وی عیدنوروز و ماه مبارک رمضان را عوامل تقویت احسان و نیکوکاری در جامعه برشمرد و اضافه کرد: لازم است قدر مناسبت‌های پیشرو را دانسته و با انجام سنت‌های پسندیده همچون صله‌رحم، کمک به نیازمندان، شرکت در جشن نیکوکاری و مواسات هم‌نوعان را دریابیم. کمک به محرومان و نیازمندان جزو مقدس‌ترین کارها است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: کمک به نیازمندان، احسان و نیکوکاری در راه اسلام نشان‌دهنده شخصیت حسنه انسانی است و بدون تردید اولین آثار به‌جای مانده از انجام کار نیک در شخصیت وجودی انسان تجلی پیدا می‌کند.

وی با بیان این مطلب که برای تحقق منویات رهبری در خصوص شعار سال باید دست از شعارزدگی برداشت و با تمام توان وارد صحنه شد، اظهار کرد: استان مرکزی با دارا بودن بیش از سه هزار واحد صنعتی ظرفیت عظیمی برای توسعه اقتصادی استان و کشور دارد که این صنایع باید با هدف لبیک‌گویی به ندای مقام معظم رهبری تمام توان و امکانات خود را برای شکوفایی ایرانی اسلامی به کار گیرند.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: واحدهای صنعتی در این سال باید به گونه‌ای عمل کنند که تا پایان سال جاری، فناوری و تکنولوژی حداقل ۱۰ درصد رشد داشته باشد و آثار آن در تولید، کیفیت و مرغوبیت تولید کالاهای داخلی قابل مشاهده باشد. همچنین برای تحقق اهداف نمایندگان مجلس، دولت و بانک‌ها نیز حمایت لازم را در نظر گیرند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: مدیران صنایع استان مرکزی به جای دید و بازدید، مسافرت‌های بی‌دلیل و هزینه‌های اشتباه همت کرده، استان و کشور را از وابستگی که یک چرخه معیوب است نجات دهند. رهبری در اقدامی هوشمندانه امسال را با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی» نام‌گذاری کردند و در این راستا تولید باید مبتنی بر علوم دانش‌بنیان که رکن اساسی توسعه و پیشرفت اقتصادی است انجام شود تا اشتغال پایدار گسترش یابد.

وی ادامه داد: تولیدی که مبتنی بر علم، دانش و علوم دانش‌بنیان باشد علاوه بر درآمدزایی پایدار، گردش مالی و ارزش افزوده نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مولد و سالم دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ضرورت رقابت در عرصه‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی با صنایع دنیا و صدور مواد و کالاهای باکیفیت به کشورهای منطقه و سایر کشورها در سال 1401 را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز چین ۱۳۲ میلیون تن گندم تولید می‌کند و اگر ما روی پای خود نایستیم برای گندم هم وابسته به آنان خواهیم بود. حیف است ایران به عنوان کشور مدعی در این حوزه عقب افتاده و در بخش گندم وابستگی داشته باشد.

وی همچنین به درگذشت آیت‌الله ری‌شهری نیز اشاره و ضمن تسلیت به مناسبت رحلت این عالم مجاهد، ادامه داد: آیت‌الله محمدی ری‌شهری اولین وزیر اطلاعات بود که خدمات بسیاری در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی و علم حدیث داشت که آثار گرانسنگی از او برجای مانده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله ری‌شهری را مظهر تقوا و مجاهدت مستمر در انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: دایره فعالیتی این عالم ربانی در عرصه‌های مختلف بسیار گسترده است و همین عوامل از او انسانی با اخلاص و شخصیتی کم‌نظیر پدید آورد.

انتهای پیام
captcha