راه‌اندازی بیش از ۵۰۰ غرفه صنایع دستی در کرمان
کد خبر: 4044467
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

راه‌اندازی بیش از ۵۰۰ غرفه صنایع دستی در کرمان

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمان از راه‌اندازی ۱۱ بازارچه صنایع‌ دستی در قالب ۵۵۰ غرفه در سطح این استان خبر داد.

غرفه های صنایع دستی نوروزی کرمان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمان، کاظم حسین‌زاده، معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمان با اشاره به برپایی بازارچه‌های نوروزی در 11 شهر این استان شامل کرمان، ماهان، راین، بم، شهربابک، سیرجان، رفسنجان، زرند و...، گفت: بیشتر این بازارچه‌ها در محل اماکن تاریخی و مسیرهای گردشگری قرار دارد.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گفت: بازارچه‌های سرتاسر استان که به ۵۵۰ غرفه می‌رسد، صنایع‌ دستی و هنرهای‌ سنتی هنرمندان استان و کشور را به معرض نمایش و فروش می‌گذارد. در حاشیه این بازارچه‌ها برپایی سیاه‌چادرهای عشایری، مسابقات بومی و محلی، مسابقه نقاشی و صورت‌آرایی ویژه کودکان را داریم.

حسین‌زاده افزود: بازارچه مستقر در ابتدای هفت باغ علوی با ۸۰ غرفه، بازارچه جنب یخدان مویدی با ۷۵ غرفه و بازارچه واقع در کاروانسرای گنجعلیخان نیز با ۵۰ غرفه صنایع‌ دستی از اول تا ۱۱ فروردین‌ماه پذیرای مسافران نوروزی و گردشگران هستند.

انتهای پیام
captcha