توجه به تخصص، سنوات تجربی و کارآیی معلمان در طرح رتبه‌بندی
کد خبر: 4043641
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳

توجه به تخصص، سنوات تجربی و کارآیی معلمان در طرح رتبه‌بندی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را موجب کیفیت‌بخشی فرایندهای تعلیم و تربیت و ارتقای جایگاه و منزلت معلمان دانست و افزود: باید معلمان را بر اساس تخصص، سنوات تجربی و کارایی آنان درجه‌بندی کرد تا این معلمان احساس شانیت کنند.

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از فارس، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش امروز، 25 اسفندماه در جمع فرهنگیان منطقه سده اقلید استان فارس به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه اجرای رتبه‌بندی معلمان قرار است ظرف یک ماه تدوین شود و از طریق این آیین‌نامه قرار است شاخص‌هایی برای رتبه‌بندی معلمان تدوین شود.

وی اجرای این طرح را موجب کیفیت‌بخشی فرایندهای تعلیم و تربیت و ارتقای جایگاه و منزلت معلمان دانست و افزود: باید معلمان را بر اساس تخصص، سنوات تجربی و کارایی آنان درجه‌بندی کرد تا این معلمان احساس شانیت کنند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه هیئت ممیزه‌ای در سطح ادارات ـموزش و پرورش برای رتبه‌بندی معلمان تشکیل خواهد شد، افزود: در این هیئت ممیزه رئیس آموزش و پرورش به عنوان رئیس، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نائب رئیس این هیئت، کارشناس امور اداری به عنوان دبیر این هیئت و معاونین آموزش و پرورش، یک مدیر مدرسه و 2 نفر امین و کارشناس حراست و ارزیابی عملکرد به عنوان  دیگر اعضای هیئت ممیزه فعالیت خواهند کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید مشکلات آموزش و پرورش را زیربنایی حل کنیم، اجرای رتبه‌بندی معلمان را راهکاری برای حل یکی از این مشکلات دانست و گفت: نظام سنجش و ارزشیابی ما باید تغییر پیدا کند و تعریف منطقی و درستی از سنجش باید انجام شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: خوشبختانه پس از یک دهه پیگیری، با رفع ابهامات مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، ریاست جمهور، قانون اجرای رتبه‌بندی را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

احمدی لاشکی در ادامه با تأکید بر اینکه باید محتوای کتاب‌های آموزشی را به روز کنیم و تغییر دهیم اما باید دقت کنیم این تغییرات نباید عجولانه صورت گیرد، افزود: تا زمانی که دانش‌آموزان در خدمت آموزش و پرورش هستند باید روی شخصیت و نگرش دانش‌آموزان کار کنیم زیرا اعتقاد داریم علم را در دانشگاه خواهد آموخت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط شیوع کرونا و ارائه آموزش‌های مجازی گفت: قطعاً تاریخ فداکاری‌های معلمان را در دوران کرونا فراموش نخواهند کرد و ما از معلمان باید به عنوان مدافعان تعلیم و تربیت یاد کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خواستار آسیب‌شناسی دقیق از شرایط کنونی برای حضوری شدن کلاس‌های درس بعد از عید شد و گفت: آموزش مجازی نتوانست هدف‌های آموزشی و تربیتی را محقق کند و بر همین اساس دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی شدند.

انتهای پیام
captcha