فعالیت ۱۸۰ گروه جهادی همزمان با ایام نوروز در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4042878
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

فعالیت ۱۸۰ گروه جهادی همزمان با ایام نوروز در خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از فعالیت ۱۸۰ گروه جهادی بومی و‌ غیربومی در ایام نوروز در سطح استان خبر داد.

 مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، امروز، ۲۳ اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: براساس سامانه اطلس جهادی که همه فعالیت‌های گروه‌های جهادی در آن ثبت می‌شود تاکنون هزار و ۹۳۳ گروه جهادی استان خراسان‌جنوبی در این سامانه به ثبت رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی افزود: از این تعداد ۹۶۰ گروه جهادی محله‌محور و ۸۹۵ گروه جهادی جغرافیا‌محور در سطح استان فعالیت دارند و به مناطق مختلف خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ گروه جهادی تخصصی در سطح استان، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۶۶۰ اردوی جهادی با حضور ۲۸ هزار و ۹۰۰ نفر در سطح استان برگزار شده است که در مجموع ارزش ریال خدمات آنان بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال خدمات بوده است.

هنری بیان کرد: در این ایام ۱۶۸ گروه جهادی بومی و ۱۲ گروه جهادی مهمان در قالب سه هزار و ۲۰۰ نفر در همه شهرستان استان خراسان‌جنوبی خدمات عمرانی، سلامت، کمک مؤمنانه، فرهنگی و... ارائه خواهند داد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گروه‌های جهادی مهمان از ۲۶ اسفندماه به چهار شهرستان مرزی درمیان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه اعزام می‌شوند، افزود: تعداد ۱۱۲ پروژه عمرانی حوزه مسکن، انتقال آب کشاورزی و فرهنگی در ایام نوروز با همت گروه‌های جهادی احداث یا تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی بقیة‌الله، گروه شهید مؤمنی، تلاشگران نوظهور، عباد، ابوتراب، دانشگاه علامه طباطبایی، وزوایی دانشگاه شریف و رضوان از جمله گروه‌های جهادی مهمان در ایام نوروز هستند.

هنری با اشاره به اجرای نهضت کمک مؤمنانه و خدمات مؤمنانه همزمان میلاد حضرت مهدی(عج) و در آستانه نوروز، بیان کرد: قرارگاه کمک به مردم مظلوم یمن در استان‌ها تشکیل شده که خیران و‌ مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را به واریز کنند.

انتهای پیام
captcha