وعده قطعی قرآن درباره ظهور امام زمان(عج)
کد خبر: 4042499
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

وعده قطعی قرآن درباره ظهور امام زمان(عج)

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به وعده قطعی خداوند درباره ظهور امام زمان(عج) در قرآن کریم گفت: ما منتظر ظهور منجی موعود آخرالزمان هستیم اما منتظر صرف نباید باشیم بلکه باید در عمل نیز نشان دهیم.

محمود متوسل آرانی، مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود متوسل آرانی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، امروز، 22 اسفندماه در همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی در دانشگاه فرهنگیان یزد اظهار کرد: مهدویت افزون بر اینکه باور اعتقادی ما است، به عنوان امامت یک موضوع آخرالزمانی است و ادیان و مکاتب مختلف در این حوزه دیدگاه‌هایی بیان کردند که پایان جهان چگونه خواهد بود و از این منظر باید موضوع مورد پژوهش واقع شود.

وی ادامه داد: در واقع ما شیعیان موضوع مهدویت را از بعد اعتقادی مورد توجه قرار می‌دهیم چون قائل به موضوع امامت هستیم و امام مهدی را آخرین امام می‌دانیم اما غیر از ما شیعیان و مسلمانان ادیانی که به بحث امامت معتقد نیستند، قائل به یک منجی موعود هستند.

متوسل آرانی افزود: در موضوع مهدویت برادران اهل سنت اگر چه از منظر امامت به این موضوع نگاه نمی‌کنند چون قائل به امامت نیستند اما به قیام منجی به عدل و داد اعتقاد دارند پس لازم است موضوع مهدویت از ابعاد مختلف پژوهشی و به صورت علمی به دنیای امروز بویژه نسل جوان عرضه شود.

مهدویت به صورت علمی به دنیا عرضه شود

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: ورود دانشگاه فرهنگیان یزد به این موضوع به عنوان یکی از ارکان تعلیم و  تربیت کشور که هم متولی آموزش معلمان و دبیران است هم به عنوان یک دانشگاه وظیفه کار پژوهشی دارد، ارزشمند است زیرا که تعلیم و تربیت مهدوی تا الان مورد پژوهش قرار نگرفته و همچنین این موضوع که چگونه و از چه راهی مهدویت در نظام تعلیم و تربیت کشور وارد شود، مورد توجه واقع نشده است و اگر هم بوده به اندازه برگزاری یک همایش ملی نبود.

دبیر علمی همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی با اشاره به اینکه 180 مقاله از سطح کشور به دبیرخانه ارسال شد گفت: از این تعداد 70 مقاله در قالب پوستر پذیرقته شده و 8 مقاله به صورت شفاهی امروز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: هر مقاله سه بار داوری و بازنگری و بازبینی شده و توسط 40 نفر از داوران کشوری از اساتید دانشگاه‌ها انجام شده و ان شاءالله محصول علمی از این همایش استخراج خواهد شد و مقالات درنشریه  انتظار موعود به چاپ خواهد رسید.

متوسل آرانی با اشاره به اینکه چگونه باید در تربیت مهدوی نسل جوان گام برداریم، نیاز به کار علمی و پژوهشی دارد، به آیه 55 سوره نور اشاره کرد و بیان کرد: در این آیه خداوند وعده قطعی داده است و وعده او تخلف ناپذیر است و این وعده ظهور امام زمان است هر چند نام حضرت در آیه نیامده اما وعده خدا جزء با ظهور مرد الهی و فردی که از جانب خدا مأموریت داشته باشد، محقق نمی‌شود.

4 وعده خدا درباره ظهور منجی

وی ادامه داد: خداوند در این آیه چهار وعده در کنار هم قرار داده است که زمانی می‌رسد انسان‌های مؤمن و صالح در زمین حاکم می‌شوند پس حاکمیت مرد خدا بر زمین اولین وعده است. دومین و سومین مورد دینی که مورد رضایت خدا است و امنیتی که با این مرد الهی بر جهان حاکم می‌شود و چهارمین وعده اینکه ویژگی این دوران طلایی برچیده شدن بساط شرک و ظلم است و در آن دوران عبادت و پرستش مخصوص خدا است و بساط شرک برچیده می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) با اشاره به اینکه انسان‌ها نیز در قبال ظهور منجی وظیفه دارند گفت: بالابردن معرفت و آگاهی خودمان نسبت به آن دورانی که چنین اتفاقی می‌افتد از آن جهت که آن دوران طلایی ظهور را شناخته و برای ظهور منجی زمینه سازی کنیم.

وی بر شناخت امام زمان و آنچه به دست ایشان محقق می‌شود تأکید کرد و افزود: باید امام زمان را به جهان معرفی کنیم زیراکه امام زمان برای ما شیعیان و مسلمانان نیست و برای همه مردم جهان است و قرار است برای عدالت، امنیت و عبودیت همه مردم جهان قیام کند.

متوسل آرانی مبارزه و مقابله با ظلم و ستم و استکبار جهانی را از دیگر وظایف دانست و گفت: هنگامی که امام زمان ظهور می‌کند، آغاز ظهور با ظالمان و مستکبران و سلطه گران جهان مقابله خواهد کرد پس ما هم باید در این زمینه تلاش کنیم و در حد توان مقابله کنیم تا آماده شویم و بتوانیم در زمان لازم اقدام لازم را انجام دهیم.

دبیر علمی همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی بیان کرد: ما منتظر ظهور منجی موعود آخرالزمان هستیم اما منتظر صرف نباید باشیم بلکه باید در عمل نیز نشان دهیم.

انتهای پیام
captcha