کتاب مستند زندگی شهید جاودانی رونمایی می‌شود
کد خبر: 4042328
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

کتاب مستند زندگی شهید جاودانی رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «چهارمین نفر»، روایتی از مستند زندگی شهید مدافع حرم محمد جاودانی برگزار می‌شود.

شهید مدافع حرم محمد جاودانیبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، روایت مستند زندگی شهید مدافع حرم محمد جاودانی در کتاب «چهارمین نفر» به‌ قلم عباس مهدوی‌خواه به رشته تحریر درآمده است.

آیین رونمایی از این کتاب با حضور خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم، دوستان و همرزمان شهید جاودانی در ویژه برنامه تئاتر و نمایشنامه گروه «ماهو» برگزار خواهد شد.

 این مراسم همراه با اجرای زنده گروه سرود «موعود» و چندین برنامه دیگر همزمان با یکشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۵ در سالن یک پردیس سینمایی هویزه اجرا خواهد شد.

داستان شهادت اين جوان مشهدی كه خودش را به لشكر فاطميون رساند تا كنار دوستانش در محله گلشهر مشهد باشد، خواندنی است. آن هم از زبان مادرش:

«در شب تاسوعا نیرو‌های داعش با مبارزان ما در حومه شهر حلب درگیر می‌شوند. بعد از چند ساعت درگیری مهمات نیرو‌های ما تمام می‌شود. از طرف دیگر نیز ۲ خودرو مهمات و تجهیزات که در حال آمدن بودند در محاصره داعش قرار می‌گیرند. محمد و چند نفر دیگر داوطلب آوردن خودرو مهمات می‌شوند و با مقابله جانانه از حلقه محاصره داعش عبور می‌کنند و خودشان را به خودرو‌های مهمات می‌رسانند. داعشی‌ها که می‌دانستند اگر این مهمات به دست نیرو‌های ما برسد کارشان تمام است.

با تمام قدرت با محمد و همراهانش درگیر می‌شوند. یکی از خودرو‌ها در جریان درگیری منفجر می‌شود. محمد بلافاصله سوار خودرو باقی‌مانده می‌شود تا از آنجا دور شود. اما نیرو‌های داعش خودرو را تعقیب و هدف گلوله قرار می‌دهند محمد و خودر و با هم منفجر می‌شوند. من این موضوع را نمی‌دانستم تا زمانی که جنازه محمد را به خانه‌مان آوردند.

در طول شب جنازه محمد در خانه و اتاق خودش بود. من و علی برادرش بالای سرش بودیم. زمانی که از علی خواستم تابوت را باز کند تا جنازه محمد را ببینم علی به گریه افتاد و گفت: مادر جنازه‌ای باقی نمانده تنها چند تکه استخوان سوخته داخل تابوت است. به عنوان یک مادر به دلیل شهادت فرزندم ناراحت و دل‌شکسته هستم، اما در اعماق وجودم از اینکه محمد در شب تاسوعا و برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید و در واقع به آرزوی همیشگی‌اش رسیده خوشحال هستم.»

انتهای پیام
captcha