تزریق دُز سوم واکسن به ۵۰ درصد مردم آذربایجان شرقی
کد خبر: 4042263
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

تزریق دُز سوم واکسن به ۵۰ درصد مردم آذربایجان شرقی

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تزریق دُز سوم واکسن کرونا به ۵۰ درصد از جمعیت هدف در آذربایجان‌شرقی، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس پس از تعطیلات عید نوروز، لازم است تا خانواده‌ها نسبت به واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ ساله خود اقدام کنند.

تزریق واکسن، کرونا، آذربایجان شرقیسیمین خیاط‌زاده، مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تزریق دُز سوم واکسن کرونا به ۵۰ درصد از جمعیت هدف استان، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس پس از تعطیلات عید نوروز، لازم است تا خانواده‌ها نسبت به واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ ساله خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: موج ششم کرونا در استان آذربایجان‌شرقی روند نزولی به خود گرفته و طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۸۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

خیاط‌زاده، از بستری بودن ۴۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: آمار فوتی‌های کرونایی نیز کاهش داشته و طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد شش نفر از هم استانی‌ها در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای آذربایجان‌شرقی نیز گفت: اغلب شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار داشته و تنها سه شهرستان عجب‌شیر، مراغه و ملکان در ‌وضعیت قرمز قرار دارند. وضعیت تبریز نیز نارنجی است.

انتهای پیام
captcha