اندیشه‌ورزی در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 4042087
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

اندیشه‌ورزی در جامعه نهادینه شود

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تقویت قدرت ملی، گفت: فکر و اندیشه از ویژگی‌های کسب قدرت ملی است، اندیشه‌ورزی یک مهارت است و این امر باید در جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، امام جمعه موقت شیراز به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، امام‌جمعه موقت شیراز، امروز، 20 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس و نمایندگان خبرگان رهبری، گفت: این صحبت‌ها و فرمایشات باید به‌صورت منشور درآید و مبنای عمل باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این سخنرانی به جایگاه مجلس خبرگان پرداختند و این مجلس را جزو پرنقش‌ترین جایگاه‌ها در جمهوری اسلامی دانستند، افزود: تأکید بر قدرت و قوت ملی که موجب استحکام یک ملت است، از دیگر تأکیدات رهبری بود. با قدرت و قوت ملی است که ملت از هیاهوی بیگانه که در پی استعمار و لگدمال کردن ملت‌ها هستند، نمی‌ترسند.

محمودی بر اهمیت تبیین قدرت ملی در جهاد تبیین تأکید کرد و افزود: قدرت ملی در مجموعه و دارای اجزا است و باید در کنار هم قرار بگیرند، دستگاه‌ها باید در کسب این قدرت مشارکت کنند.

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به ویژگی‌های قدرت ملی بیان کرد: فکر و اندیشه از ویژگی‌های کسب قدرت ملی است، اندیشه‌ورزی یک مهارت است و این امر باید در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه علم و فناوری دومین ویژگی کسب قدرت ملی است، تصریح کرد: علم قدرت و ثروت می‌آورد هر جامعه‌ای صاحب علم باشد برتری پیدا می‌کند. امنیت شاخصه دیگر قدرت ملی است مردم باید با آرامش زندگی کنند.

محمودی با بیان اینکه اقتصاد و رفاه عمومی از دیگر شاخصه‌های قدرت ملی است، افزود: مردم در مسائل اقتصادی دلواپس هستند فشارهای طاقت‌فرسایی در این زمینه وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه در روابط بین‌الملل باید مقتدرانه رفتار کنیم، گفت: تاریخ و پیشینه برجام را مطالعه کنید، رهبری از ابتدا گفتند که به برجام خوش‌بین نیستم. منطق جذاب و تاثیرگذار شاخصه دیگر است که برای تأثیر روی دیگر ملت‌ها نیاز است این شاخصه نیز مورد توجه قرار گیرد.

محمودی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خودانتقادی و انتقادپذیری از ویژگی‌های یک مدیر است، گفت: مردمی که انتقاد می‌کنند هر جا باید، حضور داشته و دارند و صاحب اصلی انقلاب هستند پس باید انتقاد و مطالبات مردم را بشنویم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس همچنین با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، بیان کرد: نخستین مناسبت سالروز میلاد علی‌اکبر(ع) است، این روز به نام جوان و جوانان نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در هر برهه‌ای که جوانگرایی مورد توجه قرار گرفت جامعه سربلند بیرون آمد، افزود: از دوران دفاع مقدس تاکنون هر وقت مسئولیت بر جوانان قرار گرفت، موفقیت‌ها برای کشور پدید آمد موفقیت در هوافضا و پرتاب ماهواره نور ۲ نیز از برکات جوانگرایی است که باید این افتخار را تبیین کرد.

محمودی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر واگذاری مسئولیت به جوانان بارها تأکید کرده‌اند، بیان کرد: در دولت کنونی نیز شاهد به کارگیری جوانان هستیم.

انتهای پیام
captcha