فعالیت‌ مساجد اردبیل بر مبنای «جهاد تبیین» عملیاتی می‌شود
کد خبر: 4041854
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

فعالیت‌ مساجد اردبیل بر مبنای «جهاد تبیین» عملیاتی می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اردبیل گفت: فعالان مساجد همیشه پیشگام در عمل به منویات مقام معظم رهبری بوده‌اند و در ترویج مسئله «جهاد تبیین» نیز نقش اساسی و مهم ایفا خواهند کرد.

مصطفی آمون کانون مساجدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، 18 اسفندماه در آئین تجلیل از فعالان کانون‌های مساجد استان اردبیل، اظهار کرد: 600 کانون فرهنگی هنری در مناطق مختلف استان امروز فعال هستند که از این تعداد بیش از 350 کتابخانه مخزن‌دار و باز با بیش از 400 هزار کتاب فعالیت‌های متنوع فرهنگی را در مساجد ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: رسالت احیای کارکردهای مساجد رسیدن به مسجد تراز اسلامی است تا همچون دوران ابتدایی انقلاب اسلامی بتواند محل تحولات اجتماعی و سیاسی باشد.

آمون ادامه داد: 29 سال فعالیت های فرهنگی، دینی، قرآنی، اجتماعی، ورزشی و هنری را در کانون های مساجد شاهد بوده‌ایم و امروز کانون‌ها به عنوان بازوی بالندگی مساجد شناخته می‌شود و با همکاری ارکان مختلف مساجد شاهد پیشرفت و ترقی فرهنگی در سطح محلات هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد اردبیل تأکید کرد: فعالان مساجد همیشه پیشگام در عمل به منویات مقام معظم رهبری بوده‌اند و در ترویج مسئله «جهاد تبیین» نیز نقش اساسی و مهم ایفا خواهند کرد که در سال جدید نیز فعالیت‌ها بر پایه عمل به «جهاد تبیین» و توجه به منویات مقام معظم رهبری متمرکز خواهد شد.

در ادامه عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز گفت: مساجد در طول تاریخ برای ملت ایران جایگاه خاص و نقش تعیین کننده‌ای در امور مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری جامعه داشته است.

وی تصریح کرد: هنرمندان و شخصیت‌های بسیاری زیادی از استان اردبیل وجود دارد که از دل بچه‌های مسجد خوش درخشیده‌اند و برای میهن عزیزمان افتخارآفرینی کرده‌اند و این نشان از جایگاه ویژه مساجد دارد.

مدیرکل اداره ارشاد استان اردبیل افزود: توفیقات کانون‌های مساجد استان اردبیل بسیار ستودنی است و با کسب رتبه‌های مختلف در رویداد ملی «فهما» این تلاش‌ها به عینه دیده شد.

انتهای پیام
captcha