ضرورت پایبندی به مسئولیت اجتماعی در بحران کرونا
کد خبر: 4041729
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

ضرورت پایبندی به مسئولیت اجتماعی در بحران کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی از مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی مردم در بحران کرونا را رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست و افزود: همه باید تلاش کنیم تا مهم‌ترین سرمایه جامعه که همان نیروی انسانی است، در برابر این بیماری خطرناک حفظ شود.

سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 18 اسفندماه در چهارصد و نود و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به شلوغی روزهای پایانی سال، از خانواده‌ها خواست تا هر چه بیشتر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوشا باشند.

وی، یکی از مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی مردم در بحران کرونا را رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست و افزود: همه باید تلاش کنیم تا مهم‌ترین سرمایه جامعه که همان نیروی انسانی است، در برابر این بیماری خطرناک حفظ شود.

حسینی در عین حال با ذکر این نکته که مجموعه سلامت به صورت شبانه‌روزی در راستای تامین سلامت جامعه در حال خدمت‌رسانی است، از مردم خواست تا همچنان همکاری خوبی با مدافعان سلامت داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خانواده‌ها خواست تا در روزهای پایانی سال، علاوه بر جدیت بیشتر در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات از فرزندان خود در مقابل این بیماری و رفتارهای پُرخطر نظیر آتش بازی و استفاده از مواد محترقه، بیش از پیش مراقبت کنند.

وی در ادامه با اشاره به سرای‌ پذیری و بیماری زایی بالای سویه اُمیکرون برای کودکان، بر اهمیت واکسیناسیون کودکان تاکید کرد و از خانواده‌ها خواست تا نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندانشان، هر چه سریعتر اقدام کنند تا از انتشار این بیماری جلوگیری شود.

حسینی یادآور شد: تاکنون ۹۳.۱۶ درصد جمعیت هدف شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دُز نوبت اول، ۸۷ درصد دُز نوبت دوم، ۴۶ درصد دُز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همچنین ۲۰.۴ درصد افراد پنج تا ۱۲ سال جمعیت هدف یاد شده نیز دُز نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه در حفظ سلامت جمعی تاثیرگذارند، ابراز امیدواری کرد تا با تلاش همگانی در مهار این بیماری و آسیب‌های ناشی از آن، بتوانیم به زندگی عادی برگردیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه ضمن بررسی آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان؛ روند نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران در بیمارستان‌های استان، علت‌های جان باختن مبتلایان و روند بهبودی بیماران استان را مورد ارزیابی قرار داد.

انتهای پیام
captcha