تجلیل از دو شخصیت فرهنگی کردستان در «مهرواره هنر»
کد خبر: 4041515
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹

تجلیل از دو شخصیت فرهنگی کردستان در «مهرواره هنر»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری «مهرواره هنر» و بزرگداشت دو شخصیت فرهنگی و هنری زنده یاد «خلیفه میرزا آغه غوثی» و «فردین صادق ایوبی» از هنرمندان برجسته کردستانی فردا در سنندج خبر داد.

عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، 17 اسفندماه در نشست با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: قدردانی از شخصیت های فرهنگی و هنری و همچنین نامداران و مشاهیر، سنتی حسنه و از نشانه‌های بالندگی و توسعه یافتگی هر جامعه است.

وی افزود: بر این اساس این اداره کل به مناسبت‌های گوناگون و به فراخور جایگاه و شخصیت فرهنگی از مشاهیر، نامداران، نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری قدردانی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به تجلیل از دو شخصیت فرهنگی و هنری استان بیان کرد: با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد از خانواده مداح و مولودی‌خوان نامور ایران زمین، زنده یاد «خلیفه میرزا آغه غوثی» تجلیل و قدردانی خواهد شد.

وی ادامه داد: در اختتامیه دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی «خه لات» استان کردستان نیز از استاد برجسته نقاشی و طراحی، فردین صادق ایوبی، قدردانی و تجلیل می‌شود.

رستمی با تبریک ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد گفت: هر ساله به مناسبت ۱۸ اسفند از فعالان و کانون‌های فرهنگی و هنری برگزیده سطح استان تجلیل و قدردانی می‌شود، به همین مناسبت علاوه بر شخصیت برجسته دینی و هنری زنده یاد میرزا آغه غوثی از کانون‌های برگزیده فرهنگی ـ هنری مساجد سطح استان نیز به صورت ویژه قدردانی و تجلیل خواهد شد.

وی افزود: کسب و کارها و محصولات فرهنگی برای دومین سال صاحب جشنواره‌ای متفاوت و تأثیرگذار در ترویج و گسترش اقتصاد فرهنگ شده است، امسال در کنار قدردانی و تجلیل از شخصیت هنری و استاد برجسته نقاشی فردین صادق ایوبی، از برگزیدگان دومین جشنواره کسب‌وکارها و محصولات فرهنگی نیز قدردانی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در مورد دومین جشنواره کسب‌وکارها و محصولات فرهنگی «خه لات» یادآور شد: در این دوره 178 اثر در بخش های مختلف شامل هدایای فرهنگی عروسک سازی, صنایع دستی چوبی، زیورآلات و هنرهای تزیینی، آلات و سازهای موسیقی، هنرجولایی و فرض دستبافت، صنایع چاپ و بسته‌بندی به دبیرخانه ارسال شده است، که با داوری‌های انجام شده از برگزیدگان این دوره قدردانی و لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha