قرارگاه محرومیت‌زدایی به هم‌افزایی امور خیر کمک می‌کند
کد خبر: 4041497
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱

قرارگاه محرومیت‌زدایی به هم‌افزایی امور خیر کمک می‌کند

استاندار اصفهان گفت: تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در استانداری، به هم‌افزایی امور خیر از سوی خیریه‌ها و نیکوکاران کمک و ظرفیت‌های جدیدی در مسیر کمک‌رسانی به نیازمندان خلق می‌کند.

مراسم اهدای جهیزیه و تبلت به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان، مراسم توزیع هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه میان نوعروسان تحت پوشش و هزار دستگاه تبلت میان دانش‌آموزان نیازمند با حضور استاندار اصفهان، مقامات استان و خیران و نیکوکاران برگزار شد.

سیدعباس مرتضوی، استاندار اصفهان در این مراسم، اظهار کرد: اتفاقات خیر در اصفهان به صورت دوره‌ای در حال انجام است و در این روزهای پایان سال نیز خیران با محوریت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان دور هم جمع شده و عزیزانی را که در پشت نوبت دریافت جهیزیه بودند، پشتیبانی و با تهیه هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه راهی خانه بخت کردند.

وی با اشاره به توزیع هزار تبلت میان دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد، گفت: در این ایام فرخنده، برگزاری این آیین‌ها، انعکاس امورات خیر است که نه تنها به تأسی از مشی زندگی بزرگان دین به ترویج فرهنگ انفاق کمک می‌کند، بلکه در مسیر همراهی نیکوکاران برای ادامه تحصیل فرزندان و حمایت از جوانان برای تشکیل خانواده نیز نقش مؤثری دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در استانداری، افزود: با برنامه‌ریزی و شروع به کار این قرارگاه، پایگاهی ویژه و ساختاری خوب در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و معیشتی در استان خواهیم داشت تا بتواند به هم‌افزایی امور خیر از سوی خیریه‌ها و نیکوکاران کمک و ظرفیت‌های جدیدی در مسیر کمک‌رسانی به نیازمندان خلق کند.

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان نیز با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج جوانان، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی این نهاد در میان ۱۲۰ سرفصل خدمتی، ایجاد زمینه‌های لازم و تسهیل‌گری امور برای تحقق پیوندهای پایدار و موفق در مسیر تقویت و تعالی ارزشی نهاد خانواده و عمل به تأکیدات دین مبین اسلام و سنت حسنه رسول اکرم(ص) است.

وی با تأکید بر اینکه توزیع هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه، آخرین مرحله در سال جاری خواهد بود، اضافه کرد: امروز با توزیع این تعداد جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی از قبیل یخچال فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و تلویزیون با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان، دو هزار و ۹۰۰ نوعروس تحت حمایت راهی خانه بخت شده و تا پایان سال، هیچ متقاضی در فهرست نوبت دریافت جهیزیه نخواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه ارائه خدمات بلاعوض به زوجین جوان به منظور تأمین حداقل‌های لازم برای شروع یک زندگی مشترک، از برنامه‌های سالانه این نهاد است، گفت: علاوه بر توزیع جهیزیه، ۶۰۰ داماد تحت پوشش نیز با دریافت کمک هزینه ازدواج، زندگی مشترک خود را آغاز کردند و به‌طور کلی، امسال سه هزار و ۵۰۰ نوعروس و داماد با کمک‌های خیران، شروع زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

انتهای پیام
captcha