2 نمایشگاه قرآن در ماه رمضان در شیراز برپا می‌شود
کد خبر: 4041456
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

2 نمایشگاه قرآن در ماه رمضان در شیراز برپا می‌شود

در نشست امروز کارگروه ستاد عملیات رمضان 1401 مصوب شد تا در ماه مبارک رمضان دو نمایشگاه قرآن به مدت یک هفته در بوستان‌های شیراز برپا شود.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارسسیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری دومین نشست کارگروه ستاد عملیات رمضان 1401 در این اداره خبر داد و گفت: در این نشست مباحث مختلفی پیرامون برنامه‌های قرآنی ماه رمضان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نشست مذکور 5 مصوبه جدید داشت که با مصوبات جلسات قبل مجموعاً 15 مصوبه به تصویب رسیده است، افزود: جلسه نهایی برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در روز شنبه، 21 اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

موسوی، مکاتبه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی به ادارات و نمایندگی‌های تابعه در استان جهت تشکیل کارگروه قرآن عملیات رمضان را نخستین مصوبه نشست مذکور اعلام کرد و گفت: دومین مصوبه اجرای محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز کشوری بود که بنا شده است 4 برنامه در شیراز و 6 برنامه در شهرستان‌ها اجرا شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: برنامه‌های شیراز شامل 2 محفل در حافظیه با همکاری کانون فرهنگی رهپویان وصال در دو سه‌شنبه مهدوی، یک محفل حرم مطهر شاهچراغ(ع) و یک محفل در یکی از مساجد تاریخی شیراز خواهد بود و 6 محفل هم در شهرستان‌های کوار، سپیدان، مرودشت، نی‌ریز، فسا و استهبان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در جلسه مذکور مصوب شد تا دو نمایشگاه قرآنی در بوستان‌‌های شیراز که هر کدام 7 روزه و دارای 15 غرفه برپا شود و این غرفه خدماتی از قبیل آموز ش، مشاوره‌ای، جلسات جزء‌خوانی، همراه با تدبر در قرآن کریم ارائه خواهد شد.

موسوی، معرفی گروه‌های مختلف قرآنی به صدا و سیمای استان جهت ضبط برنامه را از دیگر مصوبات این جلسه اعلام کرد و افزود: گروه‌های مذکور شامل معرفی خانواده‌ها، نوابغ و هنرمندان قرآنی هستند.

وی از پخش کلیپ‌های محافل قرآنی، جلسات خانگی و نیز تصاویر افطار روزه اولی‌ها در صدا و سیمای شبکه استانی را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت: اجرای طرح مواسات با در نظر گرفتن اصل کار فرهنگی در کنار حمایت معیشتی از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: مقرر شد بسته‌های فرهنگی مناسب ماه مبارک رمضان در بسته‌های معیشتی قرار داده شوند و همچنین سفره افطار وحدت، برگزاری مسابقه قرآنی در موسسه قرآنی محمد ابن جزری، تجلیل از اعضای فعال موسسه‌ها، برگزاری نماز جماعت و صرف افطار با حضورمسئولان ارشد استان و مدیرکل و مسئولان تشکل‌های مردم نهاد از دیگر مصوبات جلسه بود.

موسوی در پایان یادآور شد: این نشست با حضور نمایندگان حرم حضرت شاهچراغ(ع)، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل صدا و سیما، معاونت شهرداری شیراز، دانشکده علوم قرآنی شیراز، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، جامعه قرآنی عصر و اداره‌کل تبلیغات اسلامی در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha