تخصیص 40 هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی معلمان
کد خبر: 4041424
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

تخصیص 40 هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی معلمان

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت به دنبال اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان است، گفت: حدود 40 هزار میلیارد تومان برای یک سال جهت این موضوع پیش‌بینی شده است.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از فارس، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش امروز، ۱۷ اسفندماه در پنجمین مرحله از رزمایش کمک‌های مؤمنانه فرهنگیان بسیجی استان فارس که در اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: معلمان پرچم‌‌دار انقلاب اسلامی و به نوعی نماینده حاکمیت هستند.

وی با اشاره به موضوع رتبه‌‍بندی در سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین در سال ۹۰ تصویب شد و در آن موضوع رتبه‌بندی هم است و پنج محور از ۲۳ محور مربوط به نیروی انسانی و رتبه‌بندی است. زمانی که سند تحول بنیادین در ۱۳ بند با محوریت نیروی انسانی تصویب شد، از طرف مقام معظم رهبری به قوای سه گانه ابلاغ شد و معظم‌له تأکید خاصی  بر نیروی انسانی و عنصر معلم در بحث سند تحول و مرجعیت در آموزش و پرورش داشتند اما حدود هشت سال با موضوع سیاسی کاری شد و در روزهای آخر که قرار بود دولت تحویل داده شود به بحث رتبه‌بندی ورود پیدا کردند.

محمودزاده با بیان اینکه در این دولت حدود ۴۰ هزار میلیارد برای یک سال موضوع رتبه‌بندی تدارک دیده شده است  و در دولت و مجلس در حال بررسی است و به یاری خدا انجام خواهد پذیرفت چراکه اعتقاد به این موضوع داریم زیرا ندای مقام معظم انقلاب به این موضوع است که اگر قرار است دانش‌آموزی در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود عنصر اصلی این تربیت معلم است.

وی با اشاره به نقش مرجعیت و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی معلمان و فرهنگیان در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: فرهنگیان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در هر عرصه‌ای که نظام نیاز داشت به صورت داوطلبانه حضور داشتند و نقششان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش برجسته و مرجعیت بود یعنی به نوعی فرهنگیان به عنوان مشورت‌دهنده به سایر قشرها و گروه‌ها همراهی می‌کردند و حضور آنان را در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و بعد از آن در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

محمودزاده با بیان اینکه حدود ۳۴۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی این استان و دیگر شهیدان فرهنگی کشور گواه بر همین موضوع است، گفت: معلمان همیشه در صحنه بودند و تا به امروز هم نقش ممتاز و برجسته‌ای را دارند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: جز دوره کوتاهی در آموزش و پروش که شاید در رأس آن افرادی قرار گرفتند که شاید حاشیه‌هایی داشتند، در تمام این ۴۳ سال گذشته معلمان و حتی مسئولان آموزش و پرورش در کنار دولت‌ها و حاکمیت بودند.

وی با بیان اینکه در موضوع مشارکت، هم مردم نسبت به موضوع آموزش و پرورش و هم خود فرهنگیان نقش برجسته‌ای ایفا کردند، گفت: فرهنگیان در حوزه مشارکت در موضوع مدرسه‌سازی، مدرسه‌داری و مدرسه‌یاری نقش برجسته و حضور جهادی داشتند و مسائل آموزش و پرورشی بسیاری از دانش‌آموزان بی‌بضاعت توسط خود فرهنگیان در کشور مدیریت می‌شود بدون اینکه کسی باخبر شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: بسیاری از فرهنگیان که شاید فیش حقوقی آن‌ها عدد زیادی نباشد در موضوعات مربوط  به بیماران صعب‌العلاج و بازماندگان از تحصیل نقش برجسته‌ای در طی سال‌های گذشته را ایفا کردند.

انتهای پیام
captcha