توسعه فرهنگ نیازمند اتصال به مراکز علمی و دانشگاهی است
کد خبر: 4041409
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

توسعه فرهنگ نیازمند اتصال به مراکز علمی و دانشگاهی است

مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تحقق نقشه مهندسی فرهنگی کشور را نیازمند ارزیابی‌های سالانه دانست و گفت: امروز اتصال بین مراکز علمی و دانشگاهی با مراکز فرهنگی در راستای پیشرفت فرهنگ یک ضرورت است.

حجت الاسلام حسنی مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجر حسنی سعدی، مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، امروز، 17 اسفندماه، در آیین رونمایی از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در هرمزگان، اظهار کرد: وقتی کار برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور آغاز شد از ابتدای کار، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به دنبال تولید سند جدیدی در این نهاد نبوده و ما تلاش داریم تا اسناد بالادستی که روی زمین آمده را فعال کنیم.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: همراهی خوبی در مجموعه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان‌ها و شهرستان‌ها برای پیاده‌سازی این نقشه اتفاق افتاده است. برای اینکه بتوانیم این سند را در ادامه پیگیری کنیم، دستگاه‌های فرهنگی کشور باید به صورت ستادی موظف شوند ملاک‌های توفیق و عدم توفیق استان‌ها را منطبق بر برش‌های استانی قرار دهند.

مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: در راستای تخصیص بودجه اگر دولت پای کار باشد مشکلات حل می‌شود. ما ذیل برش استانی نیاز به شاخص‌های ارزیابی داریم و ملاک‌های کلی در نظر گرفته شده و اگر بتوانیم ارزیابی‌های سالانه برای تحقق این سند داشته باشیم، دستگاه‌ها مبتنی بر سند حرکت می‌کنند.

ضرورت راه‌اندازی مراکز نوآوری فرهنگی در هرمزگان

حسنی بیان کرد: ما نیازمند یک عملیات جدی در بخش نوآوری امور فرهنگی هستیم و نیاز داریم در همه استان‌ها مراکز نوآوری فعال شوند. در هرمزگان در عرصه فرهنگی مراکز نوآوری نداریم و کمتر نوآوری در راستای عملیات‌های فرهنگی در هرمزگان دیده می‌شود؛ از این رو نیاز به اتصال جدی بین مراکز علمی و فرهنگی داریم.

وی در پایان یادآور شد: برخی استان‌ها مراکز نوآوری فرهنگی را دارند و هر جا به بدنه علمی و دانشگاه‌ها متصل شده‌اند، پیشرفت و نوآوری خوبی شاهد بودیم.

انتهای پیام
captcha