گام بلند شیراز برای رونق گردشگری مذهبی
کد خبر: 4041172
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

گام بلند شیراز برای رونق گردشگری مذهبی

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به دنبال خواهر خواندگی شهر شیراز با شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، مسقط، دوحه، حلب و دمشق به منظور رونق گردشگری مذهبی هستیم.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 16 اسفندماه با اشاره به لایحه شهرداری شیراز در خصوص خواهر خواندگی شهر شیراز با شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، مسقط، دوحه، حلب و دمشق گفت: به منظور تقویت دیپلماسی شهری، بهبود روابط بین ملت‌ها، تبادل اطلاعات، تجربیات و توسعه مناسبات مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود اقدامات قانونی و تشریفات لازم برای خواهرخواندگی شیراز با شهرهای فوق انجام دهد.

وی اضافه کرد: هدف از امضای تفاهم‌نامه این خواهرخواندگی‌ها باید خیلی بیشتر از این باشد که تنها یک کار تشریفاتی صورت گیرد بلکه باید اقدامات متقابلی انجام شود که رونق گردشگری، گردش اقتصادی، تبادل واقعی اطلاعات، هنرها و علوم موجود بین شهرها و ایجاد جایگاه‌های نمایشگاهی به دنبال داشته باشد.

محمدیان تصریح کرد: تحقق موارد فوق مستلزم این است که شهرداری شیراز یک دستورالعملی داشته باشد و بر اساس آن ضوابطی تدوین کند که در چارچوب این ضوابط علاوه بر تقویت مواد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی پیشین، کارهای بیشتر و موثرتری را فراتر از اقدامات تشریفاتی کنونی انجام دهد.

رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: بر اساس این مصوبه شهرداری شیراز موظف است ظرف مدت دو ماه دستورالعمل مورد بحث را با بازنگری سوابق و مصوبات قبل تدوین و به شورا ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha