جنبه‌ مهم تجلی فرهنگ عاشورایی تأسیس نهاد انقلابی سپاه پاسداران است
کد خبر: 4040660
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

جنبه‌ مهم تجلی فرهنگ عاشورایی تأسیس نهاد انقلابی سپاه پاسداران است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از جنبه‌های مهم تجلی فرهنگ عاشورایی تأسیس نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به فرهنگ عاشورایی در جهاد و مبارزه تاکید دارد.

سپاه پاسدارانصدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: روز پاسدار، روز تجلیل از مقام والای دلاورمردانی است که نقش بی‌بدیل خویش را در ایجاد و حفظ امنیت و آرامش کشور در برهه‌های گوناگون از حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به منصه ظهور رسانده‌اند و این موضوع امری مهم و حساس است.

وی بیان کرد: پاسداران انقلاب اسلامی سمبل جهاد، مبارزه و مقاومت ملت ایران در پاسداری از اسلام ناب محمدی(ص) و دستاورد‌های انقلاب و نظام اسلامی هستند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس، گفت: بدون تردید حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های پاسداران سرافراز و رشید کشورمان از زمان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون در توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار است.

بدری ادامه داد: پاسداران جان بر کف و رشید بسیاری با تأسی از خط سرخ عاشورا در مسیر دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و کیان کشور گام برداشته و در این مسیر جان گرانمایه خود را فدا کردند و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

وی اظهار کرد: یکی از جنبه‌های مهم تجلی فرهنگ عاشورایی تأسیس نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تاکید به فرهنگ عاشورایی در جهاد و مبارزه، نبرد با دشمنان، امر به معروف و نهی از منکر، استقلال و امنیت مردم عزیز، نگهبانی از انقلاب و حفظ و حراست از دستاورد‌های آن است.

بدری بیان کرد: سپاه پاسداران که در سایه روحیه انقلابی و معنوی شکل گرفته تنها در عرصه دفاعی توانسته است در طول چهار دهه انقلاب نقش تعیین کننده‌ای را در دفع حمله ایادی استکبار جهانی به نمایش بگذارد که از دوران ناآرام شکل گیری انقلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در درگیری با گروه‌های مسلح منافقین، مقابله با حرکت‌های تجزیه طلبانه تا در دوران سخت هشت سال دفاع مقدس که شاهکار سپاه و بسیج مردمی در این جنگ که در نوع خودش نوعی جنگ جهانی بود.

انتهای پیام
captcha