سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام در لرستان
کد خبر: 4040593
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
در راستای محرومیت‌زدایی انجام شد؛

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام در لرستان

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان لرستان با بیان اینکه نگاه انقلابی، عمل جهادی و جوان‌گرایی از ارکان مهم پیشرفت است، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان در راستای محرومیت‌زدایی بیش از دو هزار میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری کرده است.

حامد ویسکرمی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حامد ویسکرمی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان لرستان در جشنواره ملی احسان که عصر شنبه، ۱۴ اسفند در سالن همایش‌های دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت نیروهای انقلابی و جهادی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خدمات متعددی برای مردم داشته است، اظهار کرد: کشور برای پیشرفت نیازمند جهاد با تکیه بر جوانان مؤمن، انقلابی و کارآمد است.

وی افزود: نیروهای جهادی در همه حوادث از جمله سیل، زلزله و کرونا بدون هیچ‌گونه چشمداشتی در کنار مردم هستند و به مردم خدمات مختلف ارائه می‌کنند.

ویسکرمی با بیان اینکه باید کارهای بزرگ به‌صورت هم‌افزایی و با پرهیز از کارهای جزیره‌ای باشند، ادامه داد: موضوع مسجدمحور هم اهمیت دارد؛ ما باید به خاستگاه انقلاب اسلامی یعنی مساجد توجه بیشتری داشته باشیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های مختلفی دارد و باید ظرفیت‌ها به مرحله ظهور و بروز برسند، اضافه کرد: ما باید براساس محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، حرکت کنیم چراکه در بیانیه هم توجه ویژه‌ای به استفاده‌ صحیح از ظرفیت جوانان انقلابی شده است.

ویسکرمی با بیان اینکه نگاه انقلابی و عمل جهادی و جوان‌گرایی از ارکان مهم پیشرفت است، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان در راستای محرومیت‌زدایی بیش از دو هزار میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد در ابتدای این مراسم نیز از امام حسین(ع) به‌عنوان وارث انبیای اولوالعزم و چراغ هدایت امت اسلامی یاد کرد و گفت: در نظام اسلامی مشاهده می‌کنیم که چگونه نام امام حسین(ع) کلید حل مشکلات است و جوانان انقلابی و گروه‌های جهادی که در عرصه‌های گوناگون خدمتگزاری حضور دارند الگوی آنها اهل ‎بیت(ع)، امام حسین(ع)، قمر بنی‌هاشم و امام سجاد(ع) است.

وی افزود: پس از شهادت امام حسین(ع) وقتی یزید مدینه را غارت کرد، امام سجاد(ع) به میدان آمدند و رسیدگی به امور معیشتی مردم را با تمام توان به عهده گرفتند.

امام‌جمعه خرم‎آباد با بیان اینکه خدمتگزاری و نیکوکاری از نشانه‌های تقواست، اضافه کرد: همواره در کنار ایمان از عمل صالح یاد می‌شود و نیکوکاری گروه‌های جهادی و جوانان مؤمن و انقلابی، معنویت‌گرا نیز مزین به ایمان است.

شاهرخی گفت: در استان لرستان جوانان مؤمن، انقلابی، پایه کار، معنویت‌گرا، اخلاق‌مدار و عدالت‌خواهی وجود دارد که در قالب گروه‌های جهادی بی‌مزد و منت در راه خدمتگزاری و استمرار شیوه اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) گام بر می‌دارند.

وی با بیان اینکه امکانات ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان در گذشته در اختیار مفسدان و طاغوتیان رژیم پهلوی بود که امروز توسط نهادهای انقلابی مذکور به دست نیازمندان و جامعه هدف می‌رسد، اظهار کرد: ما باید در جامعه به نقطه‌ای برسیم که مردم از امکانات معیشت، مسکن، رفاه و آسایش در حد متعادلی برخوردار باشند.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: شایسته نیست از ۵۰۰ هزار خانوار در استان لرستان ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی باشند، در همین راستا باید تلاش کنیم یک صدا به‌دنبال تحول همراه با جهش در استان باشیم.

شاهرخی با بیان اینکه بهره‌وری و بهره‌مندی از امکاناتی که در استان داریم نیازمند نیروهای انقلابی، توانا، دانا، متخصص، پرکار، با نشاط و داری همت مضاعف، کار علمی و کارشناسی است، اضافه کرد: بدیهی است فرصتی که برای انقلاب فراهم شده است یک فرصت استثنایی است و هیچ مسئولی در مصونیت کامل به جهت پست و مقامی که دارد نیست و باید توانایی و دانایی خودش را در حوزه مسئولیتش نشان دهد.

وی با بیان اینکه لرستان نیازمند شغل پایدار است، افزود: جهت ایجاد شغل پایدار، سازمان‌های دولتی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان باید با پیگیری در سطح کلان به سمت ایجاد اشتغال پایدار در استان بروند تا به‌دنبال آن شاهد تشکیل خانواده جوانان و افزایش فرزندآوری در استان باشیم.

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان نیز در این مراسم، با بیان اینکه انفاق شامل جان، مال، دانش و معرفت می‌شود و انسان‌هایی که انفاق می‌کنند انسان‌هایی بزرگ از منظر الهی هستند، گفت: اگر در جامعه‌ای انفاق باشد حکمت نیز جاری است و جامعه‌ای که در آن انفاق باشد دارای خیر کثیر است.

وی با بیان اینکه از فعالیت‌های نیکوکاران که نوعی انفاق است نهایت تشکر را دارم، اظهار کرد: دانشگاه لرستان این افتخار را دارد دانش را در اختیار جامعه می‌گذارد و این نوعی انفاق است.

انتهای پیام
captcha