پاسداری به لباس سبز نیست
کد خبر: 4040542
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۷

پاسداری به لباس سبز نیست

فرمانده ارشد سپاه در استان فارس با بیان اینکه فلسفه تشکیل سپاه حفظ انقلاب و اسلام بود، گفت: قطعاً همه کسانی که مدافع نظام و انقلاب و اسلام هستند، پاسدار انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند و صرفاً کسانی که لباس سبز سپاه را بر تن دارند پاسدار نیستند.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارسسردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع) و سایر اعیاد شعبانیه و روز پاسدار گفت: آنچه که در خصوص پاسداری از انقلاب اسلامی می‌توانیم به زبان آوریم، این است که پاسداران به واسطه رسالتی که به عهده‌شان است، در اصل به نوعی منسوب به نائب امام زمان(عج) هستند.

وی افزود: فلسفه وجودی تشکیل سپاه که توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی صورت گرفت، حفظ انقلاب و اسلام بود و این مسئولیت بسیار سنگینی است که برعهده پاسداران است لذا در هر عرصه‌ای که احساس شود اسلام و انقلاب اسلامی ممکن است دچار مشکل شود، همانجا میدان مأموریت همه پاسداران انقلاب اسلامی است. قطعاً همه کسانی که مدافع نظام و انقلاب و اسلام هستند، پاسدار انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند و این‌گونه نیست صرفاً کسانی که لباس سبز سپاه را بر تن دارند، پاسدار هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس اظهار کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأموریت سازماندهی  همه مردم را هم بر عهده دارند، لذا همه عاشقان امامت و ولایت و انقلاب اسلامی به نوعی وقتی در این عرصه ورود می‌کنند و لباس دفاع را می‌پوشند، پاسدار انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه مأموریت استفاده از ظرفیت مردم و عرصه‌های متفاوتی که وجود دارد، به مأموریت سپاه تنوع می‌دهد، افزود: یکی از دلایلی که امروز سپاه در موضوعات مختلف ورود می‌کند، داشتن ظرفیت‌های متعدد و متفاوتی است که در اختیار دارد یعنی  امروز وقتی مثلاً در موضوع راه، جاده، سد، زیرساختی، کشاورزی، مردم‌داری، مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی، حوزه‌های فرهنگی، دفاعی، امنیتی، پژوهشی و تحقیقاتی سپاه به صورت متنوع ورود می‌کند، بر اساس نیاز نظام جمهوری اسلامی است.

بوعلی با تأکید بر اینکه سپاه در هر عرصه‌ای که نیاز انقلاب اسلامی باشد، ورود می‌کند، افزود: سپاه دارای ظرفیت‌های متعدد مردمی است. امروز اقشار متعددی به نام اقشار بسیج اعم از مهندسین عمران، کشاورزی، صنعت، پزشکان، اصناف، رسانه، کارگری، فرهنگیان، دانش‌آموزی، دانشجویی که متشکل از اقشار مختلف مردم هستند، از ظرفیت‌های سپاه محسوب می‌شوند که هر کدام دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متعددی در حوزه خودشان هستند که هر جا نیاز باشد، سپاه از آنان استفاده می‌کند.

فرمانده سپاه فجر بیان کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متناسب با نیازهای روز جامعه رشد پیدا کرده است و در موضوعات مختلف تجربه کسب و سازمان پیدا کرده است و توانسته تجهیزات مورد نیاز را یا در اختیار گرفته یا اینکه تولید کند که بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

وی با تصریح اینکه امروز تمام تنوع ظرفیتی که در سپاه وجود دارد، متعلق به مردم است، زیرا همه این ظرفیت‌ها مربوط به مردم است، افزود: سپاه جدای از مردم نیست و این‌گونه نیست که بگوییم یک سازمان خاص است و باید تجهیزاتش خاص باشد چون منطبق بر ظرفیت مردم است، لذا دارای توانمندی‌های مردمی است و قاعدتاً هر آنچه که در اختیارش است، مربوط به مردم است و باید هر جا که نیاز باشد، در اختیار مردم قرار گیرد.

بوعلی ادامه داد: یکی از توجیهاتی که اکنون برای ورود سپاه در عرصه‌های مختلف وجود دارد، این است که آنچه در اختیار سپاه است، سرمایه‌های مردم است یعنی هر آنچه که به عنوان استعداد، تجهیزات، ساختار و سازمان در اختیار سپاه است، متعلق به مردم است لذا هر جا که مردم نیاز داشته باشند این تکلیف بر عهده سپاه است که ورود کند.

وی با تأکید بر اینکه سپاه وظیفه دارد که در هر عرصه‌ای که نیاز مردم است، ورود کرده و نیاز آنان را برطرف کند، افزود: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دنیا به عنوان نیرویی چندوجهی شناخته شده است و همه دنیا هم امروز مجبور هستند که این ظرفیت را به حساب آورند و این نکته‌ بسیار مهمی است. البته در نظام جمهوری اسلامی، نیروهای ارتش هم حضور دارند و در شرایطی که نیاز باشد، ارتش و سپاه با هم هم‌افزا شده و در اصل یک ارتش و یک سازمان می‌شوند چون همه در قالب ساختار و سازمان دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند و هیچ فرقی نیست، به همین دلیل در عرصه‌های متعدد مشاهده می‌کنیم نیروهای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در کنار هم هستند و یک مأموریت را انجام می‌دهند و ظرفیت‌هایشان با همدیگر هم‌افزا می‌شود و این از وجه‌تمایز نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام‌ها در دنیاست که این‌قدر وحدت عمل میان نیروهای نظامی آن وجود دارد و در هر عرصه‌ای که نیاز باشد همه به عنوان برادرانی که عضو ساختار دفاعی نظام هستند، حاضر شده و از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی صیانت می‌کنند.

بوعلی همکاری و هم‌افزایی نیروهای سپاه و ارتش در عملیات فتح خرمشهر را یکی از بهترین خاطراتش در دوران پاسداری دانست و گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر یگان‌های ارتش و سپاه در کنار هم جنگیدند تا پیروزی حاصل شد و توانستیم آزادی خرمشهر را که آرزوی همه ملت ایران بود محقق کنیم، به طوری که امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی چون برای خدا جنگیدید، خدا هم نصرتش را شامل حال شما کرد.

انتهای پیام
captcha