1752 واحد مسکونی به نیازمندان فارس اهدا شد
کد خبر: 4040472
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

1752 واحد مسکونی به نیازمندان فارس اهدا شد

طی مراسمی و همزمان با سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از 8 هزار واحد مسکونی به مددجویان در سراسر کشور اهدا شد که از این تعداد یک هزار و 752 واحد متعلق به استان فارس است.

نشست سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی، فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، 14 اسفندماه در مراسم سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که همزمان با سراسر کشور و با حضور رئیس جمهور در بستر ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: همزمان با سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از 8 هزار مسکن در سراسر کشور به مددجویان واگذار خواهد شد که از این تعداد سهم استان فارس یک هزار 752 واحد است.

وی با بیان اینکه امروز این واحدهای مسکونی به صورت رسمی در اختیار خانواده‌های مددجویان قرار می‌گیرد، افزود: اکثر این روستاها در مناطق روستایی احداث شده‌اند تا بتوانیم به نوعی جلوی مهاجرت به شهرها را بگیریم به عنوان مثال در یک روستای خالی از سکنه 29 واحد مسکونی احداث کردیم تا بتوانیم اهالی آن را بازگردانیم و از مهاجرت به شهرها جلوگیری کنیم.

بذرافشان اظهار کرد: بخشی از اعتبارات احداث این واحدهای مسکونی از محل اعتبارات دولتی و وام بوده است و علاوه بر آن بیش از 35 میلیارد تومان هم به سرانه تزریق شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان با حضور کمیته امداد، سپاه و بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: به همت این قرارگاه بناست که 3 هزار و 208 واحد مسکونی را برای نیازمندان احداث کنیم که استارت آن زدیم و در این فاز قرار است که سپاه کار احداث این واحدهای مسکونی را انجام دهد و کمیته امداد و بنیاد مسکن در بحث تأمین اعتبار همکاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر اینکه کار احداث بیش از 800 واحد دیگر را در دست اقدام داریم که روند پیشرفت آن‌ها بیش از 70 درصد است، گفت: در کنار بحث مسکن از میان بیش از 50 هزار مددجوی کمیته امداد در سطح کشور که امروز توانمند خواهند شد و از تحت پوشش خارج می‌شوند، 4 هزار و 200 خانوار مربوط به استان فارس است که توانمند شده‌اند.

بذرافشان تصریح کرد: طبق دستور رئیس پیشین کمیته امداد که تأکید داشتند کمیته امداد را تبدیل به باتلاق مددجویان نکنید و سعی بر توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان شودما این اقدامات را انجام دادیم گرچه برخی از مددجویان واقعاً نیاز به حمایت دائمی دارند ولی برخی دیگر با تخصیص اعتبار و تسهیلات می‌توان توانمند کرد و اصولاً این کار جزو منشور بزرگان دین است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در پایان به فرا رسیدن هفته نیکوکاری اشاره کرد و گفت: در این راستا صبح امروز در یکی از مدارس شیراز زنگ نیکوکاری به صورت نمادین به صدا درآمد.

انتهای پیام
captcha