رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شلوغی‌های نوروز فراموش نشود
کد خبر: 4040462
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شلوغی‌های نوروز فراموش نشود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با توجه به حضور شهروندان در مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری در آستانه سال نو، بر اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراکز تأکید کرد.

سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 14 اسفندماه در چهارصد و نود و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا بر لزوم رعایت بیش از پیش شیوه‌نامه‌‎های بهداشتی در جامعه به ویژه در آستانه سال نو، تاکید کرد و گفت: لازم است در مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری حتما دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود ضمن اینکه از حضور غیرضروری در این مراکز پرهیز شود تا سلامت خانواده‌ها دچار تهدید نشده و ایام نوروز با سلامت سپری شود.

وی با اشاره به تلاش تمام واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در طی دو سال بحران کروناویروس گفت: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همواره برای خدمت‌رسانی به بیماران و مراجعان با تمام ظرفیت‌های موجود تلاش می‌شود و تجربیات موج‌های گذشته کروناویروس، سبب شده تا در موج ششم این بیماری، اقدامات و خدمت‌رسانی با کیفیت بیشتر و بهتر به مردم ارائه شود.

حسینی همچنین بر لزوم مستندسازی اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا و یافته‌های علمی به دست آمده تاکید کرد و افزود: تجربیات حاصل از شیوع بیماری کووید۱۹ در کنار مقابله با کروناویروس، می‌تواند در سال‌های آینده برای پیشگیری و مقابله با سایر بیماری‌های واگیر و غیرواگیر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به تداوم روند خدمت‌رسانی به بیماران و مراجعان غیرکرونا در بیمارستان‌ها و مراکز ارائه خدمات سلامت همزمان با شیوع کروناویروس، بیان کرد: با وجود سختی‌های بسیار و حجم کاری بالای مجموعه سلامت استان، از آغاز شیوع کرونا تاکنون تلاش شده تا بدون هرگونه اختلال، خدمات سلامت مانند گذشته با بهترین کیفیت ارائه شود.

حسینی همچنین با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در کاهش خطر کروناویروس، از خانواده‌ها خواست ضمن مراجعه برای دریافت دُز سوم واکسن و تکمیل واکسیناسیون خود، به واکسینه کردن کودکان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند که در همین راستا واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و در تمام استان‌ها از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال اجراست.

در ادامه نشست دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا، میزان ابتلا به کروناویروس در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، دلایل جان‌باختن مبتلایان طی روزهای گذشته، آمار ماموریت‌های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبود یافتگان کرونا و آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، ارزیابی و پایش شد.

انتهای پیام
captcha