اعزام 18 هزار نفر در اردوی راهیان نور از فارس
کد خبر: 4040446
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

اعزام 18 هزار نفر در اردوی راهیان نور از فارس

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس از آغاز مجدد اعزام اردوهای راهیان نور پس از وقفه دو ساله به دلیل شیوع کرونا از امروز خبر داد و گفت: در این مرحله 18 هزار نفر از مردم استان فارس در این اردوها شرکت خواهند کرد.

حسن عبدالله‌زاده، جانشین فرمانده سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حسن عبدالله‌زاده، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 14 اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از آغاز مجدد اعزام اردوهای راهیان نور پس از وقفه دو ساله به دلیل شیوع کرونا خبر داد و گفت: اعزام اردوهای راهیان نو از امروز در استان فارس آغاز شده و تا 10 فروردین ماه سال 1401 ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال 18 هزار نفر از مردم فارس به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد، افزود: در بازه زمانی مذکور 3200 دانشجو طی 3 دوره چهار روزه با کاروان با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به این سرزمین اعزام خواهند شد.

عبدالله‌زاده در عین حال به شرط شرکت در این اردوها اشاره کرد و گفت: متقاضیان بزرگسال جهت شرکت در این اردوها باید 3 دز واکسن را تزریق کرده و برای زیر 18 سال باید دو دز واکسن را تزریق کرده باشند.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس از ثبت‌نام 15 هزار نفر در رده‌های محلات در این اردوها خبر داد و افزود: این تعداد افراد در بازه زمانی مذکور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه حتی خانواده‌ها هم می‌توانند با خودروی شخصی در این اردوها شرکت کنند که البته لازم این کار ثبت نام در سامانه ره نور است، گفت: زائران راهیان نور در اردوگاه احمدابن موسی در استان اهواز اسکان داده خواهند شد و از یادمان‌های فارس، هویزه، علقمه، شلمچه، فکه، یادمان شهید باقری، یادمان فتح المبین، معراج شهدا و برنامه‌ای تحت عنوان رزمایش بازدید خواهند کرد.

عبدالله‌‍زاده همچنین گفت: با هماهنگی و همکاری آموزش و پرورش طرح اردوی دانش آموزی راهیان نور مجازی به صورت مستقیم در بستر کانال شاد به آدرس https://shad.ir/qazvinbasij  نیز برگزار خواهد شد که دانش‌آموزانی که امکان سفر ندارند از این سفر محروم نباشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری منویات رهبر معظم اقنلاب در خصوص راهیان نور که آن یک فناوری عنوان کردند، گفت: ما نیز از این فناوری برای استفاده شناسایی دوران طلایی دفاع مقدس استفاده خواهیم کرد. 

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس از دستاورد‌های این سفر و حرکت عظیم راهیان نور را انتقال مفاهیم به نسل جدید و ارائه الگو‌های دست یافتنی سیره شهدا و استکبار ستیزی و ولایتمداری یاد کرد و گفت: حرکت راهیان نور در شناسایی و تبیین حرکات دشمنان برای انقلاب اسلامی موثر خواهد بود و راهیان نور دارای مرجعیت برای گردشگری تعالی بخش است و از ظرفیت راهیان نور از کارسازی استفاده خواهد شد.

عبدالله‌زاده در پایان درباره سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار نیز گفت: بدین مناسبت در رده‌های مختلف سپاه برنامه‌هایی تدارک دیده شده که تجلیل از پاسداران از ویژه برنامه شاخص سپاه فجر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است.

انتهای پیام
captcha