بهره‌مندی از ظرفیت مساجد برای تقویت گردشگری در ایام نوروز
کد خبر: 4040438
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

بهره‌مندی از ظرفیت مساجد برای تقویت گردشگری در ایام نوروز

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت مساجد برای تقویت گردشگری در ایام نوروز گفت: در این ایام مساجد باید باز باشند و به مردم خدمات ارائه دهند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 14 اسفندماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به در پیش رو بودن ماه رمضان گفت: امور مساجد در آستانه ماه رمضان جدی پای کار بیایند چون اگر فرصت ماه رمضان را از دست دهیم تا رمضان بعد فرصتی برای بیان تاثیرگذاری مساجد نداریم.

وی با تصریح اینکه روحانیون و تک تک افراد باید در اجرایی کردن این مسائل از فرصت پیش رو استفاده کنند، تصریح کرد: امسال محدودیت‌های کرونایی کمتر است و ایام ماه شعبان و تولد امام زمان(عج) با استقبال از مهمانان نوروزی مقارن است که این امر باید طوری طراحی شود تا مساجد و حال و هوای معنوی شهر هم  در رونق سفر تاثیرگذار باشد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مساجد به عنوان حرم سوم در ایام نوروز و سفرهای نوروزی ورود کنند، گفت: این امر سبب تقویت گردشگری مذهبی می‌شود، بنابراین باید طرح ویژه داشته و مساجد باز باشند و به مردم خدمات ارائه دهند.

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در این استان اشاره کرد و گفت: اجرای این نقشه نیازمند تأمین اعتبار است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته برای تأمین مباحث مالی نقشه مهندسی فرهنگی ساز و کارها تبیین نشده است و از این جهت مشکل داریم، خواستار همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها برای اجرای این نقشه شد.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه اجرای مصوبات و دستورات شورای فرهنگ عمومی نیاز به حمایت تک تک دستگاه‌ها دارد، افزود: تمام دستگاه‌ها برای اجرای این مصوبات به ویژه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان باید به صورت جدی پای کار باشند.

امام‌جمعه شیراز از شورای برنامه‌ریزی استان خواست تا اعتباری برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی اختصاص دهند و سپس ادامه داد: در شهرستان‌ها نیز باید این نگاه وجود داشته باشد تا به اندازه توانایی خود اعتبار لازم برای اجرایی شدن این سند فراهم شود.

وی در پایان با ذکر این نکته که برای تأمین اعتبار این نقشه حتی به رئیس‌جمهور هم نامه‌ای ارسال شده است، گفت: این عدد هر چند نیز کم باشد سبب می‌شود سند به اجرا نزدیک شود.

انتهای پیام
captcha