برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در کانون‌‌های مساجد قزوین
کد خبر: 4040405
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در کانون‌‌های مساجد قزوین

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد و مناسبت‌های مختلفی که در این ماه قرار دارد، مراسم جشن و ویژه‌برنامه‌های متعددی در کانون‌های مساجد استان قزوین برگزار می‌شود.

رمضانی دبیر کانون‌‌های مساجد قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین، گفت: در ایام ماه شعبان قرار داریم، ماهی که سراسر خیر، برکت و رحمت است و در این ماه مبارک مناسبت‌ها و اعیاد مختلفی قرار دارد.

وی ادامه داد: ولادت امام حسین(ع)، ولادت حضرت ابوالفصل (ع)، ولادت امام سجاد(ع)، نیمه شعبان و غیره از جمله مناسبت‌ها و اعیاد این ماه است که به همین مناسبت مراسم جشن و ویژه‌برنامه‌های متعددی در کانون‌های مساجد استان قزوین برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: برگزاری مراسم جشن همراه با سخنرانی و مولودی‌خوانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، قرائت مناجات شعبانیه و غیره از جمله برنامه‌هایی است که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برای این ماه تدارک دیده است.

حجت‌الاسلام رمضانی در ادامه تصریح کرد: ماه شعبان فرصتی برای خودسازی، اطاعت و بندگی، توبه و استغفار و نزدیک شدن به پروردگار متعال برای درک ماه مبارک رمضان است و برای این ماه با فضیلت اعمالی نظیر روزه، استغفار و صدقه دادن توصیه شده است تا بتوانیم به برکات این ماه دست یابیم.

وی خاطر نشان کرد: مناسبت‌های مختلفی که در این ماه قرار دارد هم در واقع فرصتی برای بهره‌گیری از سیره و روش زندگی اهل‌بیت (ع) و امامان برای پیاده کردن آن در زندگی است که همه ما نهایت بهره را از این ماه برده و با استفاده درست از این ایام بتوانیم از برکات ماه رمضان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha