شمار جان‌باختگان روزانه کرونا در فارس دو رقمی شد
کد خبر: 4040228
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

شمار جان‌باختگان روزانه کرونا در فارس دو رقمی شد

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر در استان فارس در اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۸۵۰ نفر رسید.

آمار کرونا، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه سیزدهم اسفند ۱۴۰۰ اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۷۰ هزار و ۷۱۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۱۰ هزار و ۷۵۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۷۸۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۹ هزار و ۱۹۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۵۹ هزار و ۹۳۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۱ هزار و ۵۶۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۰۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته هم‌اکنون ۸۰۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۸۵۰ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۹۵ هزار و ۶۳۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۷۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۷۱ هزار و ۷۰۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۵۴ هزار و ۱۹۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۶۷۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است».

انتهای پیام
captcha