تقویت طرح‌های مسجدمحور در شیراز
کد خبر: 4040092
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

تقویت طرح‌های مسجدمحور در شیراز

استاندار فارس با یادآوری نقش مهم مساجد در تعالی جامعه گفت: در سال 1401 سال شاهد افزایش اقدامات شهرداری شیراز در محله‌های مسجد محور خواهیم بود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 12 اسفندماه در نخستین همایش «خانواده متعالی» که در دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به نقش مساجد در اعتلای فرهنگی جامعه گفت: در سال 1401 سال شاهد افزایش اقدامات شهرداری شیراز در محله‌های مسجد محور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این اقدام سهم بسزایی در اجرای طرح «خانواده متعالی» خواهد داشت، افزود: حمایت از خانواده یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید بدان توجه کنیم زیرا حفظ کیان خانواده به حفظ جامعه می‌انجامد.

ایمانیه تصریح کرد: تشکیل خانواده موجب ایجاد مسئولیت بیشتری در فرد می‌شود و حتی دانشجویان متاهل نیز با مسئولیت بیشتر در درس خواندن موفق‌تر عمل می‌کنند.

استاندار فارس در ادامه به تلاش‌های دولت در طرح جهش ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در دیدار با ریاست جمهوری بر تشویق به تاهل در این طرح تاکید کردم و برای مجردها خواستار ثبت نام در این طرح شدم تا سند و کلید در زمان ازدواج به این ثبت نام کنندگان ارائه شود که مورد توافق قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی ما در استان تشکیل و حفظ خانواده است، طرح «بهار نکو» علوم پزشکی شیراز را از جمله این سیاست‌ها و اقدامات دانست که در آن مهارت‌های زندگی به زوجین آموزش داده می‌شود و سپس افزود:  در شهرهایی که این طرح اجرا شد طلاق ها کاهش یافت که این طرح به تایید شورای انقلاب فرهنگی کشور نیز رسید.

ایمانیه در پایان گفت: یکی از معیارهای ارزیابی فرمانداران شهرستان‌های فارس در سال ۱۴۰۱ کاهش طلاق و افزایش ازدواج در شهرستان‌های استان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha