تدارک قرآنیان فارس برای ماه رمضان
کد خبر: 4039874
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

تدارک قرآنیان فارس برای ماه رمضان

کارگروه قرآن ستاد عملیات رمضان 1401 استان فارس برنامه‌های متنوع قرآنی را برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است که از جمله آن می‌توان به برگزاری جشنواره قرآنی، محافل قرآنی در طبیعت و محلات مختلف و غیره اشاره کرد.

کارگروه قرآن ستاد عملیات رمضان 1401 استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، نشست کارگروه قرآن ستاد عملیات رمضان 1401 فارس امروز، 11 اسفندماه با حضور متولیان امور قرآنی استان در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد، طرح و برنامه‎‌های قرآنی شامل جشنواره قرآنی با بیش از 10 عنوان رشته برای گروه‌های مختلف سنی، مراسم جزء‌خوانی شاخص در طبیعت، مراسم جزء‌خوانی محله محور و مراسم جزءخوانی فضای باز، محافل انس با قرآن کریم، طرح مواسات با وجهه فرهنگی، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، معرفی خانواده‌های قرآنی و معرفی نخبگان قرآنی با همکاری صدا و سیمای استان، تجلیل از فعالان قرآنی و سفره افطار وحدت در سطح استان اجرا شوند.

حجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در این نشست گفت: در کنار برگزاری محافل و مراسم قرآنی ماه مبارک رمضان باید جامعه را به سمت معارف قرآن کریم سوق دهیم و برای این امر باید به طور ویژه به مباحث تفسیری توجه کرد.

وی افزود: بسترسازی مناسب و سیاستی کار توسط کادر اجرایی، فعالان و مدیران عرصه قرآنی بر این روال باشد که مخاطبین خاص و عموم مردم جامعه با قرآن مأنوس شوند.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: عملیات رمضان 1400 با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی در سطح استان انجام گرفت و جزو بهترین فعالیت‌های کشور انتخاب شد.

وی در پایان گفت: امسال از دیگر ادارات و نهادهای فرهنگی قرآنی جهت ایجاد تعامل و ارتقای بخشی کمی و کیفی کار، دعوت به عمل آمده و هدف اصلی از این مشارکت ارتباط قشر بیشتری از جامعه با تعالیم و مفاهیم قرآن کریم است.

انتهای پیام
captcha