به گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عصر دوشنبه، 9 اسفندماه در نشست خبری اعلام برنامههای نخستین همایش خانواده متعالی و تشریح بخشی از نقشه مهندسی فرهنگی فارس اظهار کرد: ۱۴ دستگاه عضو کارگروه تبلیغ و ترویج طرح خانواده متعالی هستند و به یاری خدا قرار است که با استفاده از ظرفیت کمیته علمی و پژوهشی در زمینه تولید محتوا فعالیتهای قابلتوجهی انجام دهیم.
وی ادامه داد: این تولید محتوا را میتوان در قالبهای مختلف از قبیل موشنگرافی و طراحی پوستر و یا با استفاده از ظرفیتهای هنری مانند تئاتر، نمایش و فیلم کوتاه در جامعه ساری و جاری کنیم.
قانعی افزود: نگاه بسیار خوبی که در طرح خانواده متعالی وجود دارد این است که کار را مقطعی و کوتاه مدت ندیدهایم و قرار است در طرح خانواده متعالی یک فرآیند بلندمدت را برای محقق کردن و بازیابی خانواده اصیل که مدنظر دین و شریعت است دنبال کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امیدواریم مجموعه دستگاههایی که در طرح خانواده متعالی در بخش تبلیغ و ترویج در کنار هم قرار گرفتهاند و تجربه جدیدی را در این مسیر کسب میکنند بتوانند گامهای محکمی در این مسیر بردارند.
وی اظهار کرد: ما برای محقق شدن اهدافمان در این عرصه تلاش کردیم تا با گروههای متعدد گرافیک و گروههای هنرهای نمایشی، موسیقی و فیلم کوتاه همکاری و همفکری داشته باشیم و انشاءالله بتوانیم مجموعه اقداماتی از جنس فرهنگی و هنری در گسترهای که طرح در آن اجرا میشود انجام دهیم تا طرح به اهداف خود نزدیکتر شود.
قانعی افزود: طرح خانواده متعالی در استان فارس پیشنیهای بیش از دو سال دارد و از معدود طرحهای قابل دفاعی است که در استان تجربه می کنیم چراکه اساتید و گروههای مختلف فکری و گستره زیادی از کارشناسان حوزه خانواده اعم از روانشناسان طرح را بررسی و تأیید کردند و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادهاند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: طرح اولیه تا طرحی که هماکنون در اختیار داریم فرآیند بلندمدتی را سپری کرده است و امیدواریم به نتایج مثبتی برسیم و بتوانیم این تجربه را در حوزههای دیگری که سند به آنها توجه دارد تکرار کنیم.
وی، رسانهها را بازوان قدرتمند کار تبلیغ و ترویج در استان عنوان کرد و گفت: لازم است که رسانهها در کنار این طرح قرار بگیرند و کمک کنند تا اخبار مربوط به این طرح بیش از پیش منتشر شود و محتوای تولیدی راحتتر به دست مردم برسد. بدون شک این فضای گفتمانی که برای اجرایی شدن طرح خانواده متعالی نیاز داریم با تلاش رسانهها ایجاد میشود.
انتهای پیام