مکتب اسلام بهترین منبع برای تربیت مفهوم شهروندی است
کد خبر: 4039259
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

مکتب اسلام بهترین منبع برای تربیت مفهوم شهروندی است

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه از مباحث شهروندی رضایت کامل وجود ندارد، گفت: مکتب اسلام بهترین منبع برای تربیت مفهوم شهروندی است.

مجید بذرافکن، معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس به گزارش ایکنا از فارس، مجید بذرافکن، معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس امروز، ۸ اسفند در نخستین همایش ملی «تربیت شهروندی کودکان» که به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد، با بیان اینکه از مباحث شهروندی رضایت کامل وجود ندارد، گفت: مکتب اسلام بهترین منبع برای تربیت مفهوم شهروندی است لذا باید گامی در راستای پیشرفت این مفهوم برداریم چراکه اگر معلمان خوبی داشته باشیم قطعا دانش‌آموزان و دانشجویان خوبی هم خواهیم داشت.

وی با تاکید بر مبانی فلسفی و ریشه‌ای این موضوع، افزود: برای کسانی که ریشه‌های عقیدتی قوی دارند و ابدیت را می‌بینند، دنیا دار آزمایش است پس ابدیت خود را به دنیا نمی‌دهند و خلاف اصول شهروندی که آموزه‌های آن در اسلام آمده عمل نمی‌کنند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه کسی که مبانی و ریشه‌های هستی، انسان و ارزش‌ها را بشناسد هرگز حاضر نمی‌شود به خطا برود، تصریح کرد: مکتب اسلام به دنبال تربیت چنین انسان‌هایی است تا بتواند یک شهروند باشد و با تمام وجود در راه درست حرکت کند.

بذرافکن با بیان اینکه اگر انسان اعتقاد داشته باشد که به سمت خدا برمی‌گردد هر گز حاضر نیست که شهروند بدی باشد، گفت: باید این مفاهیم را در جامعه به کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان آموزش دهیم و این مفاهیم را در وجود آن‌ها نهادینه کنیم.

حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان فارس نیز این همایش را باز شدن یک پنجره جدید که از یک منظر علمی به مفهوم شهروندی توجه می‌کند، دانست و گفت: تصور کلی و عمومی بر این است که آموزش و پرورش به کودکان و جوانان کمک کند تا شهروندانی مسئول و فعال در امور شهروندی و اجتماعی باشند، قابل اتکا و با عزت نفس تربیت شوند و در جامعه اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین نخبه‌پرور و بنیاد نخبگان هر دو با هدف شناسایی و هدایت استعدادها تشکیل شده است، گفت: این اهداف نقش مهمی در تربیت شهروندی دارد.

انتهای پیام
captcha