جهاد تبیین از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4039076
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

جهاد تبیین از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی است

مسئول مجمع جهادگران استان اردبیل، گفت: جهاد تبیین از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که تحقق این نیاز امروزی جامعه نیازمند همت و تلاش همه آحاد و اقشار مختلف مردم است.

مهدی اصلانی رئیس مجمع جهاد گران اردبیلمهدی اصلانی‌زاویه، مسئول مجمع جهادگران استان اردبیل، در گفت‌وگو ‌با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: جهاد تبیین یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری در شرایط فعلی است که بایستی همه آحاد جامعه برای تحقق این امر مهم بسیج شوند.

وی بیان کرد: محوریت جهاد تبیین بر پایه «بصیرت» شکل می‌گیرد و در واقع جهاد تبیین، جهاد بصیرت افزایی بوده که در جهت موفقیت جهاد تبیین یک مثلث سه ضلعی وجود دارد و آن سه ضلعی رهبر امت، خواص جامعه و امت انقلابی است.

مسئول مجمع جهادگران استان اردبیل، تصریح کرد: امام جامعه در طول سالیان متمادی تسلط، اشراف، آگاهی، زمان‌شناسی و بصیرت خود را برای همگان آشکار کرده است و امروز کسی نیست که بتواند منکر این خصیصه در رهبر حکیم انقلاب باشد.

اصلانی، با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی خواص جامعه در جهاد تبیین افزود: خواص نقش به سزایی در جهاد تبیین دارند، اما گاه کج‌فهمی‌ها، منفعت‌طلبی و دنیاگرایی‌ها و عدم تشخیص اولویت‌ها و تقدم منافع شخصی و جناحی بر مصالح ملی، مانع نقش‌آفرینی صحیح در میدان مقابله با دشمن شده است.

وی گفت: مثلث بصیرت آن گاه کامل می‌شود که توده‌های جامعه نیز از حداقل بصیرت برخوردار بوده و به نقش تاریخی خود عمل کنند، بنابراین امت انقلابی نیز نقش محوری و اساسی در تحقق جهاد تبیین دارند.

مسئول مجمع جهادگران استان اردبیل، عنوان کرد: نباید اجازه داد دشمن با تحریف واقعیت ها، نقاط ضعف ما را برجسته کند و امروز ضرورت دارد جوان ایرانی به انقلاب اسلامی، توانمندی‌ها و دستاورد‌های آن افتخار کند و آن را با افتخار تبیین کند.

اصلانی بیان کرد: برای تحقق جهاد تبیین نیاز به ساز و کار‌های عملیاتی و اجرایی است و در این میان نقش رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر از همه سنگین‌تر است.

وی گفت: جلسات بصیرت افزایی، زمینه‌ساز روشنگری است، اما آنچه که افکار عمومی را همراه مسئولان خواهد کرد، حضور آن‌ها میان مردم و پاسخگویی به مطالبات سوالات و ابهامات آن‌ها است.

انتهای پیام
captcha