امام موسی کاظم (ع) الگوی واقعی مقاومت در برابر ظلم است
کد خبر: 4039011
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

امام موسی کاظم (ع) الگوی واقعی مقاومت در برابر ظلم است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: امام موسی کاظم (ع) در برابر ظلم تسلیم نشدند و با همه سختی‌هایی که در آن دوران وجود داشت وظیفه الهی خود را که همان هدایتگری بود انجام داده و در بین شیعیان روشنگری می‌کردند و در واقع امام موسی کاظم (ع) الگویی عملی و واقعی در صبر و شکیبایی، مقاومت و تسلیم نشدن در برابر ظلم است.

رمضانی کانون های مساجد قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، گفت: بیست و پنجم ماه رجب مصادف با شهادت مظلومانه امام موسی کاظم (ع) است، این امام بزرگوار در سن ۲۰ سالگی به مقام امامت رسیدند و دوران زندگی ایشان مصادف با حکومت عباسیان بوده و آن عصر دوران بسیار سختی برای شیعیان بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) ۲ بار به دست هارون به زندان افتادند چراکه حکومت از نفوذ امام در میان مردم و اعتقاد شیعیان به امامت هراس داشت و امام موسی کاظم (ع) در مرتبه دوم که توسط هارون زندانی شدند و چهار سال به طول انجامید به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: امام موسی کاظم (ع) در زهد و تقوا، عبادت، ساده زیستی، علم، تواضع و مکارم اخلاق و سخاوت و بخشندگی الگویی برای همه هستند و بررسی دوران امامت ۳۵ ساله این امام بزرگوار بیانگر الگو بودن این امام در صبر و بردباری است و سیره و روش زندگی امام موسی کاظم (ع) باید مورد توجه همگان به ویژه نسل امروز قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم (ع) در ادوار مختلف زندگی و در زمانی که در زندان به سر می‌برند با صبر و شکیبایی و با بصیرت سختی‌ها را تحمل کرده و در برابر ظلم تسلیم نشدند و با همه سختی‌هایی که در آن دوران وجود داشت وظیفه الهی خود را که همان هدایتگری بود انجام داده و در بین شیعیان روشنگری می‌کردند و در واقع امام موسی کاظم (ع) الگویی عملی و واقعی در صبر و شکیبایی، مقاومت و تسلیم نشدن در برابر ظلم است.

وی یادآور شد: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) برنامه‌هایی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار می‌شود که برگزاری مراسم عزاداری، توزیع بسته‌های معیشتی و محفل انس با قرآن از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha