وجود 100 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سلماس
کد خبر: 4038873
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

وجود 100 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سلماس

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سلماس گفت: در سال تحصیلی جاری به تعداد 111 نفر در مقطع ابتدایی بازمانده از تحصیل داشتیم که 40 نفر از آن‌ها با تلاش‌های همکاران ما جذب شدند ولی همچنان 57 نفر دیگر از آموزش جدا هستند و در مقطع متوسطه دوم نیز به تعداد 177نفر و 43 نفر در متوسطه اول بازمانده از تحصیل‌ هستند.

ایرج افراسیابی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سلماسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ایرج افراسیابی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سلماس، 7 اسفند ماه در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سلماس اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر آموزش و پرورش با تشکیل کمیته‌های مختلف به اجرای برنامه‌های مختلف تربیتی و فرهنگی پرداخت و در طی این ایام برنامه‌های مختلف از جمله دیدار با خانواده شهدا، اجرای مراسمات مختلف در حوزه پرورشی در اداره، آزین بندی مدارس، حضور پرشور در راهپیمایی خودرویی و توزیع 1400 عدد پرچم مقدس جمهوری اسلامی و پخش شیرینی را اجرا  کرده است.

وی افزود: هشتم اسفند ماه که به نام هفته امورتربیتی نام‌گذاری شده یادآور تلاش‌های قابل تقدیر مربیان امور تربیتی و پرورشی به خصوص شهیدان باهنر و رجایی از ابتدای انقلاب تا به الان بوده که امیدواریم همانطور که این شهیدان بزرگوار در آن روزها برای ارتقای نظام تربیتی تلاش کردند، مربیان کنونی نیز ادامه‌دهنده راه این عزیزان باشند.

افراسیابی بیان کرد: گلایه‌ای که مدیریت آموزش و پرورش در حوزه بسط و گسترش امور فرهنگی بر سایر ارگان‌ها دارد عدم همیاری و دستگیری سایر ادارات از مدیریت در این حوزه است و علی‌رغم ارسال نامه‌های متعدد با رونوشت فرمانداری جهت حمایت از مسابقات قرآنی و فرهنگی توسط سایر ارگان‌های دولتی تنها اتاق اصناف شهرستان در این حوزه ما را یاری کردند.

وی ادامه داد: طرح آبا طرحی برای حمایت از آموزش الکترونیکی برای همه جانبه‌گرایی در مسیر تعلیم و تربیت بوده و در این طرح سعی برآن شده تا آموزش با استفاده از ابزار و امکانات الکترونیکی مثل تلویزیون، لب تاپ و غیره پیش پای کودکان کار قرار گیرد تا آن‌ها نیز بتوانند از نعمت آموزش بهره‎مند شده و علاقه‌مندی برای حضور در مدرسه داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سلماس تصریح کرد : در کنار (طرح آبا) باید به دغدغه‌های بازماندگان از تحصیل و علت ترک تحصیل و چگونگی رفع این علت‌ها و جذب و نگه‌داشت این دانش‌آموزان نیز اشاره  کرد.

وی گفت: 90 درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از مشکلات معیشیتی رنج می‌برند در حالی که این کودکان استعداد تحصیل دارند ولی به دلیل مضیقه‌های مالی والدین مجبور به ترک مدرسه و کار کردن برای تامین معیشت خانواده می‌شوند که بسی جای تامل دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سلماس عنوان کرد: در سال 1398 مبلغ 206 میلیون تومان برای جذب بازماندگان اختصاص داده شد که در این طرح معلمان علاقه‌مند به تدریس این کودکان با گرفتن حق‌الزحمه و با حضور یافتن در منزل این عزیزان و آموزش به آن‌ها توانستند این کودکان را به مسیر آموزش برگردانند.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری به تعداد 111 نفر در مقطع ابتدایی بازمانده از تحصیل داشتیم که 40 نفر از آن‌ها با تلاش‌های همکاران ما جذب شدند ولی همچنان 57 نفر دیگر از آموزش جدا هستند و در مقطع متوسطه دوم نیز به تعداد 177نفر و 43 نفر در متوسطه اول بازمانده از تحصیل‌اند که جذب این عزیزان نیازمند اعتبارات مالی لازم برای تهیه اقلام آموزشی جهت ادامه تحصیل است.

انتهای پیام
captcha