اجرای طرح «عید و هنر و داستان» ویژه دانش‌آموزان کردستانی
کد خبر: 4038771
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

اجرای طرح «عید و هنر و داستان» ویژه دانش‌آموزان کردستانی

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‎پرورش کردستان از اجرای طرح یادگیری ایام نوروز با نام «عید و هنر و داستان» ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان خبر داد.

صدیقه عبداللهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‎پرورش کردستان

صدیقه عبداللهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‎پرورش کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات نوروز و آغاز بهار طبیعت فعالیت یادگیری ایام نوروز تحت عنوان «عید، هنر و داستان» در کردستان اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت تربیت تمام ساحتی و در راستای توجه به ساحت زیباشناختی و رشد فعالیت‌های هنری دانش‌آموزان و انس دانش‌آموزان با کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه و به منظور استمرار فعالیت‌های یاددهی ـ یادگیری دانش‌آموزان به روال سنوات گذشته، برنامه عید، هنر و داستان در ایام نوروز برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی اجرا خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‎پرورش کردستان بیان کرد: این فعالیت‌ها در دو بخش هنری شامل عکاسی، نقاشی، فیلم کوتاه و بخش فعالیت‌های ادبی شامل داستان‌خوانی، داستان‌نویسی و داستان‌گویی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند بر حسب علایق خود یکی از محورها را انتخاب و فعالیت کنند.

وی ارائه بازخورد مناسب به دانش‌آموزان صاحب اثر، فراهم کردن زمینه ارائه فعالیت‌های دانش‌آموزان در گروه‌های کلاسی شبکه شاد و جلوگیری از فضای رقابتی را از مهم‌ترین توصیه‌های اجرایی این فعالیت ذکر کرد و ادامه داد: مدارس می‌توانند در زمان برگزاری نمایشگاه‌های جابربن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری از آثار دانش‌آموزان در محورهای ادبی و هنری نیز استفاده کنند.

عبداللهی افزود: با اجرای فعالیت‌های یادگیری در دو محور هنری و ادبی زمینه تقویت مهارت‌های نوشتن، خلاقیت و مهارت‌های گفتاری و ابراز وجود در دانش‌آموزان بیش از پیش فراهم شود.

معاون آموزش ابتدایی استان در پایان یادآور شد: انتظار می‌رود که معلمان از ارائه هر گونه تکلیف، تکمیل جزوه و یا پیامک آموزشی به دانش‌آموزان خودداری کرده و صرفاً در چارچوب تعیین شده، دانش‌آموزان را در یکی از دو محور هنری و ادبی در ایام عید راهنمایی کنند.

انتهای پیام
captcha