خدمت به مردم بر مبنای شفافیت و عدالت باشد
کد خبر: 4038596
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

خدمت به مردم بر مبنای شفافیت و عدالت باشد

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس مطالبه‌گری قانونمند را ویژگی بارز فعالین حوزه کارگری این استان دانست و گفت: همواره خدمت به مردم بر مبنای شفافیت و عدالت بسیار موثرتر خواهد بود که از این هدف عدول نخواهیم داشت.

نشست تشکل های کارگری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، وحید خداپرست، سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس امروز، 5 اسفندماه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های عالی کارگری استان، مطالبه‌گری قانونمند را ویژگی بارز فعالین حوزه کارگری این استان دانست و افزود: نمایندگان تشکلات کارگری استان فارس طی سالیان اخیر به جد مطالبات این قشر را از مسیرهای قانونی پیگیری کرده و همواره بر این مسیر استوار بوده‌اند.

وی، دغدغه‌های جامعه کارگری فارس را منطقی دانست و گفت: فارس همواره در حوزه تعاملات جامعه کارگری، کارفرمایی و مسئله سه جانبه گرایی دولت،کارفرما وکارگران در وضعیت مطلوبی قرار داشته و این به جز با تعاملات مناسب جامعه کارگری و کارفرمایی به واسطه نمایندگان خبره آن‌ها محقق نمی‌شده است.

خداپرست با ابراز امیدواری از اینکه در این دوره مدیریتی نیز باید حفظ و ارتقای تعاملات موجود بین دولت و جامعه کارگری و کارفرمایی فارس مدنظر بوده و خدمت‌رسانی به این جامعه موثر در امر تحقق جهش تولید کیفی‌سازی شود، گفت: در این دوره مدیریتی باید افزایش ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی به جامعه کار و تولید این استان جهشی محسوس حاصل شود.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تأکید کرد: دستاوردهای آماری سالیان اخیر این استان در حوزه کار و تلاش باید در عرصه کیفی‌سازی امور نیز حاصل شود که تعامل سازنده بین دولت، کارگر و کارفرما در خصوص دستیابی به این هدف بسیار موثر است.

وی ضمن اطلاع از مطالبات به حق جامعه کارگری و کارفرمایی استان فارس در این جلسه، وعده پیگیری این موارد را در سطح استانی و ملی داد و افزود: برنامه‌ریزی خاصی در بخش‌های مختلف این اداره‌کل در حال پیگیری و تدوین است که اجرای آن نیازمند هم افزایی و همکاری جامعه کار و تلاش فارس دارد.

خداپرست در بخش دیگر سخنان خود حفاظت و حراست از سرمایه‌های انسانی جامعه کار و تولید استان فارس را امر مهمی دانست و ادامه داد: در کمیته‌های حفاظت فنی فارس به مسئله حفظ سرمایه‌های انسانی توجه شده و آمارها نشان دهنده تعداد زیاد کمیته‌های حفاظت فنی در سطح این استان است اما از نظر کیفی ‌سازی نتیجه و اجرای آیین‌نامه‌ها در عمل این روند نیازمند توجه است که قطعا در این دوره مدیریتی این مسئله مدنظر خواهد شد.

وی، نخستین نتیجه مطلوب برآیند عملکرد کمیته‌های حفاظت فنی را متوجه کارفرمایان دانست و گفت: زمانی که از سرمایه انسانی که به راحتی قابل جایگزینی نیست حراست شود مستقیماً بر افزایش بهره‌وری تاثیر دارد و نتیجه آن برای کارفرمایان و اقتصاد و توسعه کشور مشهود خواهد بود.

خداپرست در ادامه بر ترویج و تشکیل شوراهای اسلامی کار در سطح استان تاکید و اضافه کرد: فارس ظرفیت افزایش شوراهای اسلامی کار را دارد که این مهم نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اظهار کرد: پیگیری مطالبات ورزشی کارگران استان فارس مدنظر بوده و هست و با مصوبات همین جلسه این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر خدمات‌رسانی به جامعه کار و تلاش این استان در محیطی شفاف و عادلانه تاکید کرد و گفت: خدمتی که بر مبنای شفافیت و عدالت باشد موثر خواهد بود که این مسئله اولویت این دوره است و هرگز از این هدف عدول نخواهد شد.

خداپرست از برگزاری جلسات تخصصی در حوزه‌های مختلف مرتبط با جامعه کار و تولید این استان در جهت کیفی‌سازی خدمات و رفع موانع و مشکلات خبرداد و افزود: این جلسات باید با حضور نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی برگزار شود تا خروجی آن تصمیم‌گیری‌هایی نتیجه بخش و مبتنی بر صلاح جامعه کار و تولید باشد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس کارگران را مدال آوران عرصه جنگ اقتصادی دانست و گفت: قشری که با کمترین‌ها حاضر به حضوری پر رنگ، استوار و محکم در این جنگ شده باید با تمام توان پیگیر حل مسائل و مطالباتشان بود.

علی راستگو، دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان فارس نیز در این مراسم گفت: همراهی و همکاری تشکلات کارگری استان فارس با دولت و جامعه کارفرمایی با دستور کار فراهم کردن آسایش خاطر جامعه کارگری همواره هدف این تشکلات بوده است.

مهرزاد مویدی، رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز اظهار کرد: استان فارس دومین استان موفق در ترویج و تشکیل شوراهای اسلامی کار است و با توجه به ظرفیت بالای استان فارس، انتظار افزایش تعداد شوراها وجود دارد.

وی ضمن انتقاد از تنزل شورا به نمایندگی در چند شهرستان استان بیان کرد: نیاز است در کارگاه‌های دارای شرایط لازم نسبت به تشکیل شورای اسلامی کار اقدام شود تا امکان پیگیری مطالبات به صورت صحیح و قانونی وجود داشته باشد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس ادامه داد: تشکیلات کارگری استان تنها صنفی هستند و به دور از سیاست می‌توانند در مسائل مرتبط با جامعه کار و تولید نظرات سازنده‌ای را به دولت ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha