شهید «صادق فلاحی» الگوی رشادت فارس محسوب می‌شود
کد خبر: 4038492
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

شهید «صادق فلاحی» الگوی رشادت فارس محسوب می‌شود

استاندار فارس معتقد است شهید «صادق فلاحی» از شهدای شجاع نیروی هوایی استان بود که همانند شهید عباس دوران که تاریخ جنگ را عوض کرد از الگوهای رشادت فارس محسوب می‌شود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 4 اسفندماه در مراسم تشییع خلبان شهید «صادق فلاحی» در پایگاه شهید دوران شیراز ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس امنیت هوایی کشور را تأمین کرد.

وی افزود: : شهید «فلاحی» از شهدای شجاع نیروی هوایی استان بود که همانند شهید عباس دوران که تاریخ جنگ را عوض کرد از الگوهای رشادت فارس محسوب می‌شود.

ایمانیه با یادآوری نقش همافران در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نیروهای هوایی از ۱۹ بهمن ۵۷ همواره خوش درخشیده و در محضر امام خمینی (ره) بوده است و تا به امروز شاهد رشادت‌های آن هستیم.

امیر مسعود جعفری، فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: شهید «فلاحی» از خیل خلبانان جان بر کف نیروی هوایی بود که از شاگردان پر افتخار شهیدان نیروی هوایی به حساب می‌آمد.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس شهدای ما جانانه و شجاعانه برای کشور عزیزمان به قلب خطر زدند و امروز شهدایی مانند شهید فلاحی، ادامه دهنده راه این شهدا هستند و ادامه دهنده راه خلبانان تیز پرواز هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌روند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز اضافه کرد: شهید فلاحی از خلبانان پایگاه شهید فکوری» تبریز بود که ۲ روز قبل در یک پرواز آموزشی، رزمی به اتفاق شاگرد خود به دلیل نقص فنی و سقوط  در شهر تبریز به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: شهید فلاحی برای اینکه به هموطنان در شهر آسیب نرساند سعی کرد هواپیما را به باند برساند که وقتی موفق نشد، هواپیما را به محل خلوتی هدایت کرد تا خطرات کمتری در پی داشته باشد.

جعفری تاکید کرد: شهادت این شهید والا مقام به خاطر تربیت چنین شهدایی برای کشور و فرمانده کل قوا افتخار بزرگی است و همه خلبانان می دانند پروازها چه مخاطراتی دارد اما پایمرد و استوار به دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌پردازیم.

انتهای پیام
captcha