مبنای تصمیم‌گیری‌ها منافع مردم باشد نه گرایش‌های سیاسی
کد خبر: 4038431
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

مبنای تصمیم‌گیری‌ها منافع مردم باشد نه گرایش‌های سیاسی

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه باید دیپلماسی بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها فارغ از نگاه‌های سیاسی وجود داشته باشد، گفت: در تصمیم‌‌گیری‌ها باید منافع شهر و مردم اصل باشد و گرایش‌های سیاسی نداشته باشیم.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 4 اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به افزایش ایرادات فرمانداری به مصوبات شورا گفت: باید دیپلماسی بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها فارغ از نگاه‌های سیاسی وجود داشته باشد و نمی‌توان گفت که فردی سیاسی نیست اما نباید سیاست‌زدگی در کار باشد و باید منافع مردم را همیشه پیش روی خود قرار دهیم و این مسئله اولین اولویت باشد.

وی با بیان اینکه کماکان از فرمانداری تقاضا می‌کنم از فرمانداری که همه نگاه به سمت منافع مردم و شهر باشد، تصریح کرد: باید به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که شائبه سیاسی کاری پیش نیاید هرچند ماه‌های اول هیچ ایرادی از فرمانداری نداشتیم اما در ماه‌های اخیر بیشتر شد و این ایرادات در مصوبات پایه درآمدی شهر در سال آینده بود که این ایرادات حساسیت اعضای شورا را برانگیخت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز مجدداً تاکید کرد: در تصمیم‌‌گیری‌ها باید منافع شهر و مردم اصل باشد و گرایش‌های سیاسی نداشته باشیم.

طاهری در ادامه با بیان اینکه سند بودجه یکی از مهم‌ترین مصوبات شورا است، اظهار کرد: این مصوبه در واقع میثاق‌نامه بین نمایندگان مردم و شهرداری به عنوان دستگاه اجرایی است.

وی با اشاره به تحلیف شورای ششم در ۱۵ مردادماه گفت: بخشی از زمان شورا و انجام فعالیت‌ها براساس سند بودجه شورای قبل بود و البته در این دوره یک متمم به لایحه بودجه قبل اضافه شد.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه سند بودجه باید به تایید فرماندار و استاندار برسد و از این جهت انتظار می‌رفت که شهرداری با سرعت بیشتری عمل ‌می‌کرد، افزود: این گلایه به شهرداری هست تا این سند زودتر آماده می‌شد چون نباید کار به جایی برسد که با جلسات فوق‌العاده شورا تصویب بودجه انجام شود چون باید قبل از اسفندماه به تصویب می‌رسید.

طاهری با تاکید بر اینکه باید مکانیزم و ساختار تنظیم سند بودجه به گونه‌ای باشد که سند بودجه در فرصت مناسب بررسی شود، بیان کرد: در نهایت بودجه با مبلغ ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره املاک شهرداری گفت: سامانه املاک وجود دارد اما سامانه ارتباطی با سایر بانک‌های اطلاعاتی شهرداری نیست و اینکه این ارتباط ایجاد شود در دستور کار است تا فروش املاک با یک سازوکار درست صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha