رونمایی از 16 کتاب ادبی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در بیرجند
کد خبر: 4038386
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

رونمایی از 16 کتاب ادبی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در بیرجند

مراسم رونمایی از 16 کتاب ادبی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در بیرجند با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی برگزار شد.

رونمایی از 16 کتاب در بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی، امروز 4 اسفندماه در این مراسم اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی با جوان ترین نیروها در صحنه‌های فرهنگی در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: این مراسم سومین مراسم رونمایی از کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس است که در استان خراسان‌جنوبی طی سال جاری اجرا می‌شود؛ در این مراسم از 16 اثر رونمایی خواهد شد و امیدواریم این نوع مراسمات ادامه داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به عنوان سربازان جبهه جنگ نرم وظیفه مهمی بر دوش حوزه کتابخانه‌های عمومی قرار دارد، افزود: ما نسبت به خون شهدا مدیون هستیم و تلاش کردیم تا در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و یاد و خاطر شهدای عزیز اقدامات به یادماندنی انجام دهیم.

حاجی گفت: نامگذاری سالن‌های مطالعه به نام شهدا و برگزاری مسابقات کتابخوانی و جشنواره‌های مختلف با موضوع شهدا و ایثار و شهادت از تکالیف اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی ادامه داد: طی سال جاری بیش از هزاران پوستر با موضوع شهادت و ایثار در فضای مجازی تولید و پخش شده است و امیدواریم با کمک شهدا بتوانیم در اجرای برنامه‌های فرهنگی موفق باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث فرهنگی کمبودهایی در استان خراسان‌جنوبی وجود دارد، افزود: امیدواریم با کمک دولت و مسئولان شاهد رفع این موضوعات باشیم و یک فضای فرهنگی مناسب برای اجرای این نوع مراسمات در بیرجند احداث شود.

حاجی با بیان اینکه پنج کتابخانه در استان طی سال جاری به بهره برداری رسید، گفت: گره کتابخانه مرکزی بیرجند با فضای 11 هزار مترمربع در سال 1400 باز شد و امیدواریم شاهد افتتاح آن باشیم.

انتهای پیام
captcha