میراث کتابخانه و موزه رضوی بیانگر تمدن غنی اسلامی در ایران است
کد خبر: 4038069
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

میراث کتابخانه و موزه رضوی بیانگر تمدن غنی اسلامی در ایران است

یک استاد حوزه علمیه نجف گفت: میراث اسلامی کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی بیانگر پیشینه غنی تمدن اسلامی در کشور ایران است.

 موزه رضوی به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از گنجینه رضوی، شیخ حسن خفاجی، از اساتید حوزه علمیه نجف اشرف که سفرهای مکرری را به مشهد مقدس داشته است، در بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی و موزه‌های آستان قدس رضوی، هنر معماری به کار رفته در بنای کتابخانه را شگفت‌انگیز عنوان کرد.

وی غنای این مجموعه فرهنگی را حاکی از ارادت ویژه مردم ایران به امام رضا(ع) دانست و آنچه در بخش‌های مختلف موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی موجود است را گنجینه‌ای بی‌نظیر در جهان اسلام برشمرد.

خفاجی با اشاره به آثار موجود در موزه هدایای مقام معظم رهبری و ارادت شخصیت‌های مهم جهان به معظم له گفت: در این موزه متوجه قرآنی شدم که رئیس‌جمهور روسیه به رهبر معظم انقلاب اهدا کرده است و این در حالی است که اهدایی او به پادشاه عربستان یک اسلحه بود و این امر حاکی از این است که ایران اسلامی خواهان صلح و آرامش و آل سعود به‌ دنبال جنگ و کشتار است.

این استاد حوزه علمیه نجف بیان کرد: میراث اسلامی کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی بیانگر پیشینه غنی تمدن اسلامی در کشور ایران است.

سیدعلی حسینی از طلاب حوزه علمیه نجف و از شاگردان سید علی اکبر حائری نیز در این بازدید گروهی، کتابخانه آستان قدس رضوی را مجموعه‌ای بسیار متمایز از دیگر کتابخانه‌های موجود در سایر کشورهای اسلامی و ظرفیتی غنی برای پژوهش محققان ایرانی و خارجی برشمرد.

وی همچنین نگهداری قرآن‌های خطی مرتبط با ادوار مختلف و سازماندهی آن‌ها بر اساس تاریخ زمانی در موزه را یکی از موارد مورد توجه بازدید کنندگان عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha