برگزاری دوره تخصصی «توانمندسازی فعالان قرآنی» در کردستان
کد خبر: 4037763
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

برگزاری دوره تخصصی «توانمندسازی فعالان قرآنی» در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری دوره تخصصی «توانمندسازی فعالان قرآنی» در کردستان خبر داد و گفت: این دوره تخصصی برای ۳۰۰ نفر از مربیان جلسات خانگی و سنتی قرآن برگزار شد.

عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دوره تخصصی «توانمندسازی فعالان قرآنی» برای مربیان جلسات خانگی و سنتی در استان کردستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره تخصصی به همت شورای قرآنی استان، دفتر نماینده ولی‌فقیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزار شد، افزود: این دوره تخصصی در تمام شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه این دوره‌های تخصصی با اولویت جلسات سنتی و خانگی قرآن برگزار شده و ادامه دارد، بیان کرد: تاکنون 300 نفر از مربیان جلسات خانگی و سنتی قرآن در این دوره شرکت کرده‌اند.

وی مدت زمان این دوره تخصصی را 12 ساعت ذکر کرد و ادامه داد: دوره تخصصی «توانمندسازی فعالان قرآنی» با هدف شناسایی و جذب فعالان قرآنی استان، معرفی به مؤسسات قرآنی و بهره‌مندی از مزایای اختصاص یافته و بیمه فعالان قرآنی برگزار شده است.

رستمی با اشاره به حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان قم در اولین دوره برگزاری این طرح قرآنی در استان کردستان افزود: در پایان این دوره آموزشی از مربیان قرآنی جلساتی سنتی و خانگی قرآن تجلیل شد و گواهینامه پایان دوره برای شرکت‌کنندگان برگزار شد.

وی در پایان از صدور کارنامه آموزشی برای شرکت‌کنندگان خبر داد و یادآور شد: در تلاشیم تا تعداد مربیان قرآنی شرکت‌کننده در دوره تخصصی «توانمندسازی فعالان قرآنی» را در استان کردستان به هزار نفر برسانیم.

انتهای پیام
captcha