آغاز طرح نظارت ایام پایانی سال بر بازار در فارس
کد خبر: 4037591
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

آغاز طرح نظارت ایام پایانی سال بر بازار در فارس

مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارس با اشاره به در پیش رو بودن ایام نوروز و آغاز خریدهای عیدانه مردم از آغاز طرح نظارت بر بازار در این استان خبر داد.

سید ابراهیم قاسمی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سید ابراهیم قاسمی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارس امروز، اول اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی استان در ایام پایانی سال و خریدهای عیدانه مردم گفت: طرح نظارت ویژه ایام پایانی سال از امروز آغاز شده است و تا 20 فروردین 1401 ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در این بازرسی‌ها بازدید از مراکز و فروشگاه‌های مرتبط با کالاهای اقلام اساسی، گوشت قرمز، مرغ، میوه و تره بار، لبنیات و پوشاک، کیف و کفش، شیرینی، آجیل و خشکبار، خدمات خشکشویی و قالیشویی و رستوران به صورت ویژه در دستور کار بازرسان قرار می‌گیرد.

قاسمی اضافه کرد: این طرح ویژه با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی،  بسیج اصناف و اتحادیه‌های صنفی در قالب گشت مشترک به انجام می‌رسد و فعالیت بازرسان در 2 بخش رصد و پایش قیمت کالا و خدمات و ماموریت‌های کنترلی، نظارتی و اجرایی است که در بازرسی‌های مستمر، فعالیت واحدهای صنفی را در چارچوب قوانین نظام صنفی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارس تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا از اواخر سال ۹۸ تاکنون و آسیب‌های وارد شده به صنوف و در پی تعطیلی‌های صنوف، طرح «نمایشگاهی به وسعت ایران» توسط اتاق اصناف ایران در حال اجرا است که کسبه شرکت‌کننده در این طرح با نصب پوستر در سطح شهر با ارائه تخفیف اقدام به خدمت‌رسانی به شهروندان می‌کنند و نظارت بر اجرای این طرح نیز به عهده بازرسان است.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز، نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مبارزه با ویروس کرونا توسط بازرسان، همراه با بازرسان دانشگاه علوم پزشکی به صورت روزانه در شیفت‌های صبح و عصر انجام می‌شود و در همین راستا از ابتدای آغاز انتشار ویروس کرونا تعداد 976 هزار و 106 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان به انجام رسیده است.

قاسمی اضافه کرد: از آغاز سال جاری نیز 171 هزار و 352 مورد بازرسی توسط بازرسان مدیریت بازرسی اصناف استان انجام گرفته که 6 هزار و 65 پرونده نظارتی به ارزش ریالی 635 میلیارد و 429 میلیون و 741 هزار و 105 تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی یادآور شد: همشهریان در صورت مشاهده تخلفات صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می‌توانند مراتب را به واحد دریافت گزارشات مردمی مدیریت بازرسی و نظارت به شماره تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند و با دریافت کد رهگیری از نتیجه اقدامات مطلع شوند.

قاسمی با تشکر از کسبه استان به عنوان سربازان اقتصادی در خدمت نظام و انقلاب گفت: امیدواریم که کسبه استان فارس مانند سنوات گذشته با رعایت انصاف و مشتری‌مداری به مردم خدمت کنند چرا که این امر در راه رضای خداوند و عمل خیر است.

انتهای پیام
captcha