موضع‌گیری رسانه‌ها در مسیر حقیقت‌گویی باشد
کد خبر: 4037515
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

موضع‌گیری رسانه‌ها در مسیر حقیقت‌گویی باشد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز ضمن انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار گفت: موضع‌گیری رسانه‌ها و انتقال مطالب باید در شاهراه حقیقت‌گویی قرار گیرد.

علی اکبر سلطانی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، علی‌اکبر سلطانی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، 30 بهمن در نطق پیش از دستور خود در چهل و هشتمین جلسه فوق‌العاده صحن علنی این شورا، خواستار توجه رسانه‌ها به اصل صداقت، شفافیت و دقت شد و گفت: اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و صادقانه رسالت رسانه است و باید با پرهیز از تحریف واقعیت، حقایق را به جامعه انعکاس داد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها دقت بیشتری برای استفاده از عناوین اعضای شورای اسلامی شهر داشته باشند، افزود: در یکی از رسانه‌ها مواضعی از سوی اینجانب منعکس شده است که صرفاً نظرات به عنوان یک عضو شورای شهر بوده است نه موضع شورا اما برخی از رسانه‌ها مطالب را تحت عناوینی نظیر سخنگوی شورا منتشر کرده و برخی نیز سخنان را تحریف کرده‌اند که جای انتقاد جدی دارد.

سلطانی با ذکر این نکته که اختلاف میان شورا و شهرداری برای تعالی شیراز وجود داشته و دارد، گفت: در همین راستا عضو شورا وظیفه دارد نسبت به انعکاس وظایف خود در جهت اطلاع مردم اقدام کند اما متأسفانه برخی رسانه‌ها گاهاً نسبت به تحریف مطالب اقدام کرده و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: موضع‌گیری رسانه‌ها و انتقال مطالب در شاهراه حقیقت‌گویی قرار گیرد و محتوای آن برگرفته از نظر رسمی اعضای شورا باشد و از نتیجه‌گیری‌های شخصی و رسانه‌ای و جهت‌دار اجتناب شود.

وی با بیان اینکه مجموعه شورا حق خودش می‌داند تا نسبت به برخی از مطالبی که به قصد تفرقه‌پراکنی و اختلاف‌افکنی بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار منتخب شورا ایجاد می‌شود، موضع‌گیری کند، افزود: در نظر داشته باشیم شهرداری شیراز از نظر اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارد و با بدهی‌هایی از دوره‌های گذشته روبه‌رو است. در چنین شرایطی از رسانه‌ها انتظار داریم با بیان واقعیت‌ها، اطمینان خاطر را در مردم تقویت کنند.

سلطانی در پایان خواستار توجه بیشتر به ارزش‌های دینی و پاسداشت مقام والای حضرت شاهچراغ(ع) شد و گفت: امام‌جمعه شیراز پیرامون قدرنهادن به ایام شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) نکاتی را خطاب به مردم و دستگاه‌ها بیان داشتند که متأسفانه از سوی برخی از ارگان‌های مرتبط و متولی آنچنان که شایسته است ادای دین نشد و جای گلایه‌مندی جدی در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام
captcha