بقاع متبرکه فارس با «قرار دوازدهم» به یاری نیازمندان می‌آیند
کد خبر: 4037512
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

بقاع متبرکه فارس با «قرار دوازدهم» به یاری نیازمندان می‌آیند

مدیرکل اوقاف فارس از اجرای طرح «قرار دوازدهم» در بقاع متبرکه استان به منظور ارائه خدمات اجتماعی هماهنگ و منسجم با هدف ساماندهی و جهت‌دهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات در زمینه خدمات اجتماعی و توزیع بسته‌های معیشتی خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسحجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اجرای طرح «قرار دوازدهم» در این استان خبر داد و گفت: به منظور ارائه خدمات اجتماعی هماهنگ و منسجم با هدف ساماندهی و جهت‌دهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات طرح «قرار دوازدهم» در زمینه خدمات اجتماعی و توزیع بسته‌های معیشتی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ما امت آخرین ذخیره الهی هستیم و به شکر و پاسداشت این نعمت بزرگ باید مجاهدانه در مسیر ظهور، تبیین و ترویج نام و یاد و امام منتظر گام بر داشت، افزود: تمام این فعالیت‌ها یک حرکت جهادی در راه رسیدن به جامعه آرمانی مهدوی است. در حقیقت معنای انتظار فرج نیز جز این نیست و با این تلاش‌ها محقق می‌شود.

موسوی ادامه داد: این طرح با رویکرد ترویج فرهنگ مهدویت در قالب ارائه خدمات اجتماعی و با ساختاری جهادی و مشارکتی به منظور اجرا در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برنامه‌ریزی و هماهنگ شده است.

مدیرکل اوقاف فارس تصریح کرد: به منظور ساماندهی و تقویت مواسات با اقدامی جهادی و افزایش مشارکت مردمی در دوازدهم هر ماه بسته‌های معیشتی معطر به نام و یاد امام داوزدهم(ع) تهیه و به خانواده‌های کم برخوردار اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه مبنای اصلی در این طرح مشارکت مردمی است و تمام مراحل اجرایی آن توسط مرکز افق بقاع متبرکه مدیریت و راهبری می‌شود، افزود: همچنین از ظرفیت خدام افتخاری و مشارکت‌های مردمی نیز استفاده می‌شود.

موسوی یادآور شد: طرح «قرار دوازدهم» دارای آثار و برکات فراوانی است که از جمله آن ترویج فرهنگ مهدویت و انتشار نام و یاد امام زمان(عج) در طول سال، ترویج فرهنگ خدمت به محرومین به عنوان یکی از وظایف منتظران، شبکه‌سازی مهدوی جهت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی می‌توان نام برد.

مدیرکل اوقاف فارس با بیان اینکه فعالیت‌های متعدد و متنوعی در قالب اجرای این طرح برنامه‌ریزی شده است که ان‌شاءالله در طول سال انجام می‌شوند، گفت: این فعالیت‌ها به وسیله افراد توانمند، مومن و متعهد با نام «مهدی یاوران» به عنوان یک تشکل جهادی و بازوی اجرایی میسر خواهد شد.

وی اظهار کرد: پروژه‌های خیرخواهانه با نام و یاد امام عصر(عج) در این طرح فرهنگی و اجتماعی اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، کمک به اشتغال و کارآفرینی، راه‌اندازی و حمایت از مشاغل خانگی، تهیه جهیزیه، پیگیری درمان افراد معتاد، درمان و تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، تهیه لوازم ضروری زندگی خانواده‌های نیازمند، تامین و تعمیر مسکن و سرپناه، فراهم‌سازی تحصیل و لوازم آموزشی، تهیه لباس و پوشاک و ... اشاره کرد.

موسوی با بیان اینکه این طرح از ماه مبارک شعبان عملیاتی و آغاز می‌شود، گفت: علاقه‌مندان به مشارکت و فعالیت در این طرح خداپسندانه می‌توانند به مراکز افق در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان فارس مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha